Bristande föräldrar....

Mer
16 år 6 månader sedan #91710 av gast-sp-325483574
Nej jag har aldrig gått i terapi. Jag har varit med om mycket själv, sett mycket... Jag har adhd-diagnos sedan ett par år tillbaka, och bor i skogen (pga hörseln, medfött hörselfel) Och umgås inte med många alls (pga ordblindheten o hörseln, som tröttar ut mig extremt) och mitt kommunikation och uttrycksätt är text och måleri så det pysslar jag själv med :) Trivs i det stora hela trots handikapp. Jag väljer att bo själv med djur, eftersom jag får aldrig göra det jag tycker om att göra själv i samboskap för då har partnern trist, så det gnället och klängandet vill inte jag ha, det drar bara ner humör o allting när man inte ens får göra det som man finner glädje i och kan ta eget ansvar för att aktivera sig själv... då vill inte jag ha samboskapet när det är så... Då är jag lyckligare utan det. Vem vill ha förbud? Ingen kan jag tro... vi är ju alla födda i frihet på det viset... nog om mig.

Gäst skrev: gast har du gått i terapi flera år,eller vem är du? :)

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 6 månader sedan #91714 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Bristande föräldrar....
Det kan vara så att föräldrar försöker följa med strömmen vad gäller verkligheten för sina barn. Dem blir som en vimpel, lättpåverkad av hur andra påstår hur man ska uppfostra.

Det gäller att man håller en konsekvent linje, men tidens strömmingar påverkar i allt högre grad. Man är tvungen att vara självständig för att överleva.

Vars är världen på väg?