Romantiken, realismen och naturalismen

Mer
11 år 4 månader sedan #530492 av Geta
Strindbergs Hemsöborna ska vara naturalism.
Mer
11 år 4 månader sedan #530493 av Isa-Alise
Jo visst, miljö, omständigheter som formar karaktärerna till det de blivit.
Mer
11 år 4 månader sedan #530494 av Admin1
trance,

Det är ändrat nu så när man klickar på en länk i en forumpostning, så öppnas automatiskt en ny flik i webbläsaren. Du var kritisk mot att länkarna i postningar inte fungerade tidigare.
Mer
11 år 4 månader sedan #530497 av Mammuten

Admin1 skrev: Kan inte komma på att någon här har läst litteraturhistoria tyvärr, men kanske dyker det upp någon.


Jag har gjort det, men det är snart 25 år sen...
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #530607 av trance
Svar från trance i ämnet Romantiken, realismen och naturalismen
ja admin, tack för att du säger det :) det är jättebra nu!

strindberg gillade ju att pröva nya grepp och stilar och var väldigt mån om att följa senaste modet. det gjorde att han också bidrog till att utveckla flera genrer, men hans största bidrag till kulturen är ändå hans personliga stil som skiner igenom i allt han skriver, oavsett vilken stil han arbetar i. jag är väldigt svag för strindberg, jag känner igen mig i mycket av hans sätt att uttrycka sig på, han var väldigt dramatiskt lagd :P
Mer
11 år 4 månader sedan #530643 av Nissegossen

ikolito skrev: Nissegossen, vad kommer det citatet ifrån?


Suck! från någon av länkarna jag klistrade in! Kan just nu inte svara på varifrån och som vanligt, anlitar jag nu Google på mitt citat "Eposet och sagan rör sig i gränslandet mellan legend och historia" och det bör ge som resultat varifrån det kommer, förutom då viska! Eftersom denna var markerad har jag sökt där och det är en wikpedia sida
sv.wikipedia.org/wiki/Antikens_litteratur Du får här också söksidan på Google och rekommenderar dig ikolito att söka själv! www.google.se/#hl=sv&gs_nf=3&cp ... 20&bih=867

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum