Finns det någon schizofren här som har lastbilskörkort/buss?

Mer
6 år 9 månader sedan #947274 av Carmen Al Kebab
Finns det någon schizofren här som har lastbilskörkort/busskort?

Vad tycker i så fall transportstyrelsen om det? Funderar själv på att ta det och busskort så jag kan få ganska bra betalt för så lite utbildning... Dessutom är det brist på bussförare och lastbilschaufförer bland annat.

Har bara tänkt jobba som det under tiden som jag studerar till något annat yrke.
Mer
6 år 9 månader sedan #947293 av Geta
Det fanns en lokförare som senare gjorde en utredning, där det framkom att han hade Aspergers syndrom. Då fick han inte köra lok längre. Efter klagomål fick han jobba som lokförare igen. Jag tror att Schizofreni anses som en allvarligare diagnos. Måendet är ju inte heller stabilt vid schizofreni.
Mer
6 år 9 månader sedan #947301 av Carmen Al Kebab
Vad är det med asperger som är farligt som lokförare?
Mer
6 år 9 månader sedan #947302 av Geta
Personer med Aspergers är säkert stabilare än personer med schizofreni.
Mer
6 år 9 månader sedan #947303 av Carmen Al Kebab
Varför blev personen med asperger fråntagen sitt jobb som lokförare? Du läste väl hela artikeln?
Mer
6 år 9 månader sedan #947305 av Geta
De trodde att han inta var att lita på med en sån allvarlig diagnos. Hans barn fick diagnosen Aspergers syndrom. Då bestämde han sig för att också göra utredningen. Tidigare visste han inte om att han hade Aspergers. Arbetsgivaren visste det inte heller. Då var det inga problem att köra lok. Efter diagnosen tvivlade arbetsgivaren på att han var att lita på.