Finns det någon här som har testat plugga på antipsykotika?

Mer
6 år 7 månader sedan #975004 av IngeF

Admin1 skrev: Jag tror det är oklokt att utbilda sig om man har schizofreni för man kan bli låst till jobb, som kan vara svåra att få. Bättre att satsa på jobb utan utbildning, som man kanske inte kan ta om man har utbildning. Utbildning kan försämra jobbchanser.

Med CP var en akademisk bane det eneste gjennomførbare. Kunne gjerne tenkt meg en vaskejobb. I blant angrer jeg på at jeg gikk på gymnas.
Mer
6 år 7 månader sedan #975019 av Geta
Det är inte bra att vara överkvalificerad, när man söker jobb. Man måste vara realistisk med vad som passar för en person med diagnosen schizofreni.
Mer
6 år 6 månader sedan #975081 av Cosmos
Att jobba i kök var roligt. Det krävde ingen utbildning, man lärde sig på plats. Jag hade ett städjobb men pallade bara i tre veckor, det var verkligen vidrigt. Men jag är egentligen akademiker, en utbildning jag verkligen inte ångrar.
Mer
6 år 6 månader sedan #975132 av Lucia
Jag har en akademisk examen, men klarade inte längre yrket. Bestämde mig för att göra ett försök att plugga tilö något annat. Jag klarade utan svårigheter att läsa de två ämnen som jag behövde (eftersom jag har en utländskt gymnasieutbildning) på komvux, men det gick inte alls på universitetet. Alldeles för mycket kognitiva problem och sömnigheten. Jag var tvungen att bli sjukskriven från studierna redan efter två månader. Det var på en combi av Abilify, litium och cipralex.
Mer
6 år 6 månader sedan #975235 av Admin1
Innan man satsar på utbildning bör man testa om man orkar jobba t.ex jobba på Samhall. Går det kan man satsa på utbildning. Jag skulle nog misstänka att man trivs bättre på Samhall än ett jobb som kräver utbildning. Sådana kan vara jobbiga på massor av olika sätt. Det finns en övertro på utbildning idag.
Mer
6 år 6 månader sedan #975242 av Geta
Det kan var skönt att inte ha så mycket ansvar, när man har diagnosen schizofreni.