Varför ljuger psykiatrin att dem vill hjälpa psykiskt sjuka in i samhället?

Mer
5 år 6 månader sedan #1091131 av Carmen Al Kebab
Admin... IPS-modellen (tror du skrev att den hette så) hade dem inte ens hört talas om.

Jag måste gå genom försäkringskassan som i sin tur kontaktar arbetsförmedlingen och psykiatrin... När försäkringskassan fixar ett möte med psykiatrin så får man kontakt med en samordnare och kontaktperson som i sin tur säger att jag är helt kass på alla sätt och att dem vill att jag ska gratisjobba, efter 6 månader KANSKE jag får jobb.

Psykiatrin är inte ens ute efter att hjälpa psykiskt sjuka komma in i samhället igen... Det blir ett långt utanförskap om psykiskt sjuka inte aktivt söker jobb i flera timmar dagligen i verkligheten.

Psykiskt sjuka blir frihetsberövade och detta gör att man blir utanför på arbetsmarknaden i minst 1 år, förmodligen 2 år om man är ute efter att arbeta så snabbt som möjligt... Efter första inlåsningen.

Inte så konstigt att psykiskt sjuka inte kommer in på arbetsmarknaden.

Psykiatrin vill gärna tvinga folk till att gratisjobba, deras psykopati på detta område är ett bra exempel.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091137 av charlie2
jag vet hur det är jobbade flera år 6 timmar per dag helt gratis under lång tid på DV.och jag jobbade hårt utan lön.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091138 av zoegas
Varför tror du att psykiatrin har som uppgift att skaffa jobb? Deras jobb är din hälsa.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 6 månader sedan #1091139 av Carmen Al Kebab
zoegas, om man frihetsberövar + drogar folk är det rimligt att man ska hjälpa dem med jobb också
Mer
5 år 6 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1091140 av charlie2
nej de är lss som skaffar jobb eller som fixar jobb på dv.

aldrig mera slaveri för min del.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091141 av zoegas

Carmen Al Kebab skrev: zoegas, om man frihetsberövar + drogar folk är det rimligt att man ska hjälpa dem med jobb också


Varför då? Du resonerar helt knäppt om allt du skriver.

Det finns ingenting som hindrar dig från att gå till arbetsförmedlingen eller söka utbildning.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻