Varför ljuger psykiatrin att dem vill hjälpa psykiskt sjuka in i samhället?

  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1091150 av Lester
Jo det finns en plats för oss och det är inom oss vart än vi befinner nånstans!

Jag tycker dom borde höja ersättningen istället för att vi ska bli desperata efter att få pengar och gör vad som helst tex jobbar gratis på hopp om något bättre!
Mer
5 år 6 månader sedan #1091151 av Crusader

Geta skrev: Men det innebär inte att vi kan jobba.


Sant

Men ska vi psykiskt sjuka bli "dömda" efter våran arbetsförmåga?




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091152 av Inwatto
Jag är egentligen lika besviken på psykiatrin som du, Carmen Al Kebab. Trodde de skulle hjälpa en mycket mer än de gör. Inte har de lovat hjälpa dig in i samhället? Det ser de nog inte som sitt uppdrag. De vill nog bara se till att vi sjuka inte gör skada på friska. Punkt.

Prata inte med hat i munnen!
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1091157 av Lester
Varför är jobb en del av samhället man kan faktiskt vara en del av samhället annars oxå utan att jobba! Man kan höra av sig till vännen man aldrig hör av sig till att gå på festival eller bio eller andra kulturella events! Man kan engagera sig i föreningar som verkar för psykisk sjuka i samhället!
Mer
5 år 6 månader sedan #1091159 av Crusader
Vi med psykisk ohälsa är unika människor ...... Sluta "tracka" ner på er själva.

Oss med dessa krämpor har den bästa " defence mechanism" av alla andra medmänniskor. Jag vet att vi har våra symptom och sociala , inombords krämpor. Men vi har faktiskt en styrka som inte andra medmänniskor HAR.

Vi har alla upplevt Hallucinationer och skrämmande upplevelser som "friska" människor inte har upplevt. Detta betyder att rent mentalt så är vi starkare än våra "friska" medmänniskor för vi LEVER och vi STÅR fortfarande uppe på våra 2 ben och är redo att "fajtas".

Vi med psykisk ohälsa ÄR fighters ...... Dom bästa någonsin .....




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 6 månader sedan #1091162 av Geta
Jag förväntade mig inte att psykiatrin skulle lösa alla mina problem. Så därför är jag inte besviken.