Hur mycket sparar ni?

Omröstning: Hur mycket sparar ni i månaden?

Sparar ej
8 36.4%
Ca 500 i månaden
3 13.6%
1000kr
5 22.7%
2000 kr
4 18.2%
3000
Inga röster 0%
4000-5000
1 4.5%
6000-8000
Inga röster 0%
9000-10000
Inga röster 0%
Över 10000kr i mån
1 4.5%
Totalt antal röstare: 22
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 1 månad sedan #1136576 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur mycket sparar ni?
Sparar inte aktivt. Däremot drar FK extra skatteavdrag varje månad för mig. I höst reser jag till USA! Har dock inte bestämt hur länge jag ska vara där, två veckor kanske? Får se hur mycket flygbiljetterna kostar.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1139586 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur mycket sparar ni?
Ett problem med sparande och sjukersättning är att om man har tillgångar över 100000kr så får man vad jag vet inget bostadsstillägg. Jag frågade F-kassan om detta, hur jag då skulle kunna spara till en bostasrätt. Mitt bostadstillägg är på 3000kr, så utan det kan jag inte spara alls. De gav mig inget svar på det.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Zoidar.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1139623 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur mycket sparar ni?
Två hundralappar i månaden märks inte i plånboken och när de ligger på ett annat konto ser du dem inte och du för inte över till bankomatkontot, du inrättar dig efter det. Har man slut på pengar i plånboken blir du inte eftersom du alltid ser till att rätta dig efter vad du har på bankomatkontot och själva vitsen är ju att du inte föröver några pengar från sparkontot till bankomatkontot.

Det skall mycket till att du för över pengar från sparkontot till bankomatkontot

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1139624 av Miika
Svar från Miika i ämnet Hur mycket sparar ni?
Har alltid några tusenlappar i buffert
Mer
5 år 3 veckor sedan #1139627 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur mycket sparar ni?

Miika skrev: Har alltid några tusenlappar i buffert


Bra, kontanter är är ett måste om du inte kan använda bankomaten eller kortet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 dagar sedan #1143998 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Hur mycket sparar ni?
Jag ska denna månad be Försäkringskassan att dra mer i skatt varje månad så jag får ut runt 15-20 tusen kronor varje år tillbaka på skatten.