Finns det högutbildade schizofrena som dessutom fått jobb som just det?

Mer
5 år 3 dagar sedan #1147148 av Cosmos
Jag städade i tre veckor på en hudavdelning. Det var det värsta jobb jag haft[. Nej hellre sjukpension.
Mer
5 år 2 dagar sedan #1147329 av IngeF
Jeg kan nok ikke egentlig fungere i et "arbeidsmiljø" Det beste ville vært å jobbe uten det sosiale presset som ligger rundt. Kan virkelig ikke huske å ha vært sosialt udugelig som barn. Men på skolen kan man gjemme seg ganske godt dersom man henger med faglig kanskje?
Mer
5 år 2 dagar sedan #1147334 av wasp
Kände en Göran Å, han var civilekonom och jobbade som revisor på skatteverket här i stan. Blev mer o mer utskuffad och efter en stor psykos fick han sluta och blev förtidspensionär. Han blev sjuk sista året av ekonomutbildningen, men biffade det ändå. Sen gick det som det gick! Tror han var mobbad på arbetsplatsen.
Mer
5 år 1 dag sedan - 5 år 1 dag sedan #1147349 av Nissegossen
Har ingen högre utbildning och när det blev aktuellt med arbete skaffade jag arbete, men det jag är utbildad till har jag knappt arbetat inom.

Tog arbete först på apotekarnas vattenfabrik, det var ett sommarjobb när det var slut kallade personalchefen upp mig på kontoret han sade att jag inte kunde jobba där,


men han sade det finns en internannons inom koncernen det är ett bra jobb, du får det bara du söker det. Jag fick stå och koka vört på Pripps, men arbetstiderna där med treskift och rullande schema gjorde mig sjuk året efter


Fick för lite sömn vilket gjorde att jag fick hallucinationer och jag sökte själv hjälp på Sahlgrenskas psykiatri för att få något som gjorde att jag kunde sova. Istället fick jag bli inlagd och direkt pumpade de i mig medicin

På den vägen är det.

Ja, i natt motsvarande påskveckan 1974 är det jubileum då det var natten mellan måndag tisdag jag sökte upp psykiatrin och blev inlagd första gången. Detta för att jag insåg att den tisdagen kunde jag inte arbeta kl 0600 på morgonen. och blev inlagd första gången.

En överläkare på psyket på Sahlgrenska sade åt mig, kom här vi gick rätt långt inom området till en byggnad vi gick in i en föreläsningssal där jag fick sitta längst fram framför alla vitrockar som satt som åskådare och Överläkaren sade berätta om dig själv.
Än idag är jag arg för det var ett övergrepp på mig. Han varken frågade om jag ville vara med? Nej, jag hade inget att säga till om utan det var bara kom med här och berätta. Inte fan att jag ville det då, men idag kan jag berätta och de som lyssnade skulle få ont i öronen,det blir stor påfrestning på dem, liksom lyssna på eget ansvar.

Idag kan jag både ge och ta..

Rent formellt var det ett övergrepp då och jag hade ingen talan. Idag kanske jag skulle ge dem en utskällning i stället

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 dag sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 dag sedan #1147354 av Geta
Det sägs ju att många utländska taxichaufförer är hjärnkirurger. Då har det setts som skandallöst.
Mer
5 år 1 dag sedan #1147358 av memphis
Bra jämförelse Geta! Till exempel Vår som har 500 högskolepoäng. Det blir ingen skandal om hon tvingas städa åt samhall, men gäller det invandrare är empatin på toppnivå!.