Nöjd med att vara hemma?

Mer
3 år 1 månad sedan #1322442 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nöjd med att vara hemma?
När du jobbade hade du svårt att fylla ut din ledighet. Det var viktigt då för dig om att vara sysselsatt. Antagligen har du klagat inför din kontaktperson, som ordnat sysselsättning så du inte skall insjukna pga sysslolöshet.
Mer
3 år 1 månad sedan #1322502 av someone
Svar från someone i ämnet Nöjd med att vara hemma?
Jobbar 5h/vecka. Vill jobba mer. Det kan va skönt att lägga upp tiden efter eget behag. Har tidvis svårt att sysselsätta mig när jag är ledig.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1323080 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Nöjd med att vara hemma?
Jag googlade på "daglig verksamhet Norrköping" och fick upp denna floskeltext: "Daglig verksamhet innebär att du får en sysselsättning som är anpassad efter dina intressen och ditt behov av stöd."

"Den dagliga verksamheten utformas efter varje persons behov och önskemål. Den ska ge stimulans, utveckling och gemenskap. Den ska öka varje persons självständighet och deltagande i samhället." Pyttsan!

Min chef drev oss hårt, jag fick inte ta ett extrabloss, man skulle arbeta och producera sju timmar om dagen. Det var som vilket arbete som helst och personalen hade ingen förståelse för att man ibland kunde må dåligt.

Jag är så glad att jag slutade arbeta där, det var rena Dachau.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323089 av wasp
Svar från wasp i ämnet Nöjd med att vara hemma?
Jaa! Är så nöjd att vara hemma. Nu på ålderns höst orkar jag inte så mycket heller.
Mer
3 år 1 månad sedan #1323109 av Nissegossen
Känner igen mig, varför ut och springa, jag har det bra som jag har det. Kommer ut när jag behöver handla, men drar mig för att gå ut även då. Som idag, kommer inte iväg ut förrän hemtjänsten varit här, med riktmärke 10.00 helst vill jag iväg så snart som möjligt på morgonen. Kan efter rusningstrafik kl 08.30 åka på pensionärskortet så sent som det är nu, vill jag egentligen inte åka ut och handla, det tar emot.

Hemtjänsten får nu komma när de vill, så snart som möjligt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1323113 av Klanggedin
Låter som riktiga skitstövlar och dåligt betalt!