Vet inte var det här passar in

Mer
3 år 1 månad sedan #1324406 av Hermine
Hej alla
Kanske ska börja med en presentation för jag är inte inne här så ofta.. 38 årig kvinna som är lite kluven till det här med forum...vet inte vad mer jag ska skriva men men..ni får fråga om ni undrar

Jag funderar på det här med prestation när det kommer till jobb och så.... jag har rätt höga ambitioner tror jag och jag får ofta sluta/avbryta jobb för jag mår så dåligt av stress och press. Men hur många gånger det än händer så lär jag mig aldrig mönstret utan börjar efter ett par månader på något nytt projekt/jobb/studier.... varför kan jag inte bara gå med på att jag inte kan hantera den stress det innbär med studier eller jobb? Jag har så fruktansvärt svårt att tvingas ge upp gång på gång. Nu är jag inne i ett jobbprojekt och jag börjar inse att det inte funkar och ändå !!?? vill jag inte ge upp., ghaa...

Hur är ni när det kommer till ambitioner har ni för höga och hur hanterar man det isf? Hur gör man för att se sig själv utifrån och inse på vilka sätt sjukdomen begränsar en?
Mer
3 år 1 månad sedan #1324411 av Geta
Hej!

Jag har gett upp för länge sedan att som i mitt fall jobba ideellt. Blir allt för stressad. Det sista som jag jobbade med var cafe och secondhand. Ingen tvingar ut mig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324416 av Nobel
Hej Hermine,

Är/var en person med höga ambitioner och hög prestationsångest. Men efter att jag blev sjuk så började jag att tänka att jag måste våga tillåta mig själv att sänka ribban. En sak jag började lära mig ganska snart var att jag är mycket mer än mina prestationer, att jag är duglig även om jag inte presterar lika väl som tidigare. Det är en långsam process, men jag har sakta men säkert lärt mig att älska mig själv utan mina prestationer. Jag har sysslat med cancerforskning, men idag skulle jag nöja mig med ett mindre stressande yrke och en balans mellan privatliv och arbete. Det viktigaste är att inte tappa bort sig själv i sina prestationer. Det ska vara roligt det en gör och en ska alltid älska sig själv.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1324417 av Hermine
Tack Nobel det var väldigt fint skrivet! Ja jag har nog trott att jag inte har så prestationsbaserad självkänsla men det kanske är fel. Men jag vill gärmna kunna försörja mig och får ofta strula med FK för att få pengar överhuvudtaget, så det är lite ekonomiskt också... tack iaf för att du tog dig tid att svara.

Tack Geta för ditt svar... ja jag ger nog snart upp jag med
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324422 av Geta
Min psykoterapeut försökte övertyga mig om att ens värde sitter inte i prestationerna.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324434 av notwoodstock
Jag har jobbat ideellt, och det var kul. Men det knäckte mig.