Jobb jobb och jobb

Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1326797 av koi
Jobb jobb och jobb skapades av koi
Vilka jobb kan man inte ha?
vilka jobb kan man ha?

när man har diagnoserna Schizoaffektiv eller Schizofreni?

om man nu orkar och kan jobba...

Om man skriver sin diagnos i cv så lär de rata en direkt. Skriver man inte så får de en chock när man börjar jaga spöken på kontoret. Moment 22.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326799 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Jobb jobb och jobb
Om man varit borta från arbetsmarknaden länge, så är det inte lätt att hitta jobb. Jag räkna lite på hur många som fick jobb efter kommunens sysselsättning. Det var 1%.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 1 månad sedan #1326802 av koi
Svar från koi i ämnet Jobb jobb och jobb
Jag har ej varit borta länge. Bara sen november. Har ett jobb. Men misstänker att jag inte har det efter att jag får en diagnos som utesluter mig. Tänker ej skriva mitt jobb. Men kan säga att kontrollerande myndighet sannolikt kommer att skicka hem mig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326804 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jobb jobb och jobb
Admin1 brukar rekommendera att man ska jobba som städare eller tidningsutdelare. Då slipper man konfronteras med andra. Man kan ha en rik fritid istället.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326805 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Jobb jobb och jobb
Diagnos: Schizofreni

Arbete: Laboratorieassistent på 50%. Utmanande. Förstående arbetsgivare.

Berättade inte först. Sa att jag varit utbränd och letade mig tillbaka till forskning genom att arbetsträna. Så småningom berättade jag att jag hade haft en psykos och hade hallucinerat och haft vanföreställningar. Arbetsgivaren tog det bra. Har fortfarande inte berättat att jag nu har fått diagnosen schizofreni. Om det skulle komma på tal så skulle jag nog berätta.

Arbetsgivare är människor de också. Så det gäller nog att hoppas på förståelse och att hitta ett arbete som passar en.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1326806 av koi
Svar från koi i ämnet Jobb jobb och jobb
Ja. Gäller att hitta nån som förstår.
Geta, bra förslag. Lite intryck.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.