CSN

Mer
3 år 3 veckor sedan #1331995 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet CSN
Jo det kan jag göra. Tror jag har för hög inkomst dock.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1331997 av memphis
Svar från memphis i ämnet CSN
Värt att prova! Tror inte inkomstens storlek är grejen när det gäller avskivning, utan om du har utsikter att kunna försörja dig själv på sikt.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1331999 av hans52
Svar från hans52 i ämnet CSN
Jag ska fråga min godeman om det men vill skriva ansökan själv.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1332002 av krokus
Svar från krokus i ämnet CSN
Om du blivit sjuk, har funktionsnedsättning eller har starka personliga skäl kan du ansöka om att få ditt lån avskrivet. Detta gäller exempelvis om du uppfyller något av följande: Du har hel sjukersättning och din sammanlagda inkomst inte överstiger garantinivån som för 2021 motsvarar 120 428 kronor (för 2020 motsvarar det 119 669 kronor) vilket är 2,53 prisbasbelopp. Du har fått förlängd studietid på grund av funktionsnedsättning vilket har gjort att du behövt låna mera pengar.Du tvingas avbryta din utbildning på grund av sjukdom eller skada.
www.csn.se/betala-tillbaka/betala-tillba...udielan.html#Sjukdom
Mer
3 år 3 veckor sedan #1332004 av memphis
Svar från memphis i ämnet CSN
Om man betalar varje månad men skulden ändå bara växer kan man också få det avskrivet. Men det har väl indirekt med inkomsten att göra, hur stor summa man betalar varje månad. Jag betalade 350kr varje månad men skulden bara växte.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1332015 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet CSN
Nu blev jag ju ålderspensionär förra året så jag behöver inte bekymra mig men medan jag fortfarande hade åldern inne frågade jag en kurator om han kunde hjälpa mig med ansökan om att avskriva lånet. Han sade att det inte var någon idé eftersom "det är svårt nuförtiden". Så det blev inget. Inte mycket av lånet blev återbetalt, bara räntor.