Föra över från gammal diskett till USB, hur gör man

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 9 månader sedan #308243 av
Hej.
Jag har gamla disketter som jag vill ha innehållet i men vet inte hur jag skall göra? Har ingen gammal dator där man kan ha disketter.
Finns det några "affärer" man kan göra det vid?

Vill inte lämna in utan att själv veta vad som händer då det handlar om dagsboksanteckningar från tiden på barnpsyk.
Mer
13 år 9 månader sedan #308246 av um hum
Har du kollat på biblioteket om deras datorer har diskettutag? Har de inte det så fråga om dom har en portabel diskettläsare. Det är väl gratis att boka en dator på bibblan om man har bibliotekskort?
Mer
13 år 9 månader sedan #308247 av Geta
Ja, det är det!
Mer
13 år 9 månader sedan #308254 av Nissegossen
Nu har jag inte sett efter nyligen, men tror mig ha en disket station liggandes hemma. Den är från en skrotad dator och du kan nog lätt sätta in den i din dator. Du får den givetvis gratis utan kostnad för dig, det är bara att tala om vilka kontaktuppgifter du har.

Jag råder dig att bli medlem och ta det via pm
Nisse, som inte öppnat E-posten på veckor.... :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #308411 av Admin1
RSMH-lokaler eller kommunala träffpunkter har troligen datorer, som man kan få låna och kanske har de diskettstation. Sedan finns ju också internetkafféer.
Mer
13 år 9 månader sedan #308420 av um hum
Gäst,
Du behöver ju inte flytta bilderna till en offentlig dator och sedan in på USB-minnet. Du kan flytta filerna direkt från disketten till USB-minnet utan att det "mellanlandar" i datorn, men det visste du kanske :)
Hur går det föresten? Hittar du någon lösning?