Föra över från gammal diskett till USB, hur gör man

Mer
13 år 9 månader sedan #308448 av Nissegossen
um hum

Det var ju för att diskett station saknades i datorn, som gjorde att för att läsa av disketten som det behövdes! Sedan tror jag nog gäst vet hur man överför filerna till ett USB minne direkt....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #308529 av um hum

Nissegossen skrev: um hum

Det var ju för att diskett station saknades i datorn, som gjorde att för att läsa av disketten som det behövdes!


Jag får inte den meningen att gå ihop. Jag tror jag vet vad du menar, men jag förstår inte varför du påpekar det.

Nissegossen skrev: Sedan tror jag nog gäst vet hur man överför filerna till ett USB minne direkt....


Ja, högst troligt är det så....
Mer
13 år 9 månader sedan #308539 av Nissegossen
För att "läsa" en diskett Behövs en diskett station och har man inte det går det att sätta in en i datorn.

Problemet är att det finns på disketter, men det finns ingen diskett station i datorn och så länge det inte finns går det ju inte att läsa av en diskett.

Därför behövs det ju en dator med diskett station exv på biblioteket och där behöver man ju inte lägga in filerna på datorn utan göra det direkt mellan disketten och USB minnet..

Kanske jag missuppfattade dig från början här men Jag fick inte ihop din mening.

För att jag tolkade dig som att det var onödigt med en public dator....

Suck börjar visst bli trött nu.

Tillägg här du måste ju gå via en diskett station i detta fallet, för det går aldrig från disketten direkt. Det var nog där det hakade upp sig för mig. Trött som sagt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #308781 av maktlös
Köp en portabel diskettläsare som du trycker in i en usb port.
Kostar ca 3-400 spänn.