Märkligt datorproblem

Mer
11 år 11 månader sedan #478683 av Tikki
Följande problem;
När jag högerklickar på något så börjar Nero installeras.
Jag kan heller inte öppna "Arkiv" i Utforskaren.

Trodde först virus men efter att ha scannat med två antivirusprogram tror jag inte det längre.
För övrigt är Nero redan installerat.
Mer
11 år 11 månader sedan #478687 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Märkligt datorproblem
Om du har två antivirusprogram på datorn kan de stå i konflikt med varandra och skapa diverse problem. Det brukar räcka med att ha ett bra antivirusprogram.
Mer
11 år 11 månader sedan #478689 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Märkligt datorproblem
Vilket antivirusprogram har du?
Oavsett vilket, starta om datorn gå in på felsäkert läge, vilket du får genom att under tiden som datorn startar på nytt och "Botar" med knappen F8, du väljer där i den rutan, starta med nätverkskontakt.
För det första avinstallera Nero och när du gjort det kör datorns antivirusprogram i just felsäkert läge!

När du startar i felsäkert läge, bör du avinstallera det sista programmet, som då orsakat dina problem och det behöver inte vara bara Nero, utan det program som du installerade sist! Ta bort det, samt Nero!

Om nu inte ditt antivirusprogram har direkt uppkoppling med programvarans upphovssajt och inte funkar bra i felsäkert läge, avistallera det och lägg in AVG Free 2012. AVG, har ett speciellt program för felsäkert läge, som inte går att köra i normalläge, utan endast i felsäkert läge. Då ärdu direktuppkopplad via webben och det tar effektivt bort alla virus. Dock, kan du behöva köra det två gånger.

Gå in på datorer på forum och klicka där på <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewforum.php?f=8]viewforum.php?f=8 [/url]<!-- l -->

Där kan du se hur Admin hjälpt mig!

Nätadressen till AVG Fee 2012 har du här; pcforalla.idg.se/2.4476/1.123350
Gå till högra kolumnen och starta programmet.

OBS! Avinstallera först det antivirusprogram du har, annars låser sig datorn!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #478690 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Märkligt datorproblem
Som Isa-Alise säger, så måste du när du installerar mer än ett antivirusprogram, så måste du se till innan du lägger in det andra, se till att de är kompatibla med varandra! Det uppstår som sagt konflikter och om det är så, att det går att köra datorn efteråt, så har du haft stor tur!

När jag gjorde detta låste sig min windows 98 på sin tid helt och det vara bara att lägga in OP på nytt!

Gör som jag beskrev i mitt förra inlägg, tror att det funkar! Lycka till Tikki!
Kram
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #478702 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Märkligt datorproblem
Jag har F-secure som mitt standard antivirusprogram.
Detta hittade en trojan som avlägsnades.
Sen laddade jag ner Ad-Aware för att ta bort eventuell Spy-Ware, men där var inget väsentligt.
Ad-Aware kan man använda tillsammans med ett antivirusprogram.
Sen installerade jag Avast.
Avast är, mig veterligen, det enda antivirusprogram som scannar RAM-minnet.
Det har också en smart funktion där man kan starta om datorn och där Avast scannar hela datorn utan att starta upp OS eller program.
Inga fel hittades dock.

Jag fick inte problemen pga två antivirusprogram eftersom dessa uppstod innan jag laddade ner Avast.
Avast kan också installeras så att det bara är ett hjälpprogram och därmed inte stör F-secure.
Installerade det på detta sätt så klart.
Nu har jag inte bara tagit bort Nero utan även alla filer som har det minsta med Nero att göra.
Trots detta kvarstår problemet, vilket är mycket konstigt.

Tack för tipsen men jag tror inte längre att det är ett virus.
:hjärta
Mer
11 år 11 månader sedan #478704 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Märkligt datorproblem
När jag laddade ner Ad-aware för ett antal år sedan fick det hela min dator att krascha. Det blev nödvändigt att ominstallera hela operativsystemet. Jag anser att det programmet är ett virus.