hackare på datorn - blä

Mer
11 år 3 veckor sedan #563251 av Amandara
Som sagt så har jag fått min dator hackad..... Jag pratade med en snubbe på engelska (och med indisk brytning) som menade på att han ringde från microsoft och att de fått in flera varningssignaler från min dator. Jag var mogen som ett värpt ägg att gå på lurendrejeriet eftersom jag inte på några dagar kommit ut på nätet och att en blå sida varnade för att datorn skulle krascha. Snubben som ringde sa också att datorn kunde krascha vilken minut som helst och att jag hade hackare på datorn. Jag tror inte på mycket av vad han sa men han gjorde en guidad (han guidade mig) overtake av min dator och till slut skrev han direkt på min skärm. Obehagligt som fan.

Jag la på luren när han ville ha mitt visakortsnummer och stängde ner datorn för att fundera...... (hjärnan går ju inte i 180 blås nuförtiden)....... efter en promenad kom jag på att jag borde bryta internetconectionen så jag i alla fall inte hade dem i min dator. Efter ytterligare en stunds funderande körde jag virusprogrammet på total genomsökning och tre objekt som hette "java" hittades och kastades. (objekten var potentiellt skadlig programvara eller annat hot mot min dator).

Explorer gick fortfarande inte gå ut på utan blå ruta med varning för datorkrasch kom upp. Jag kastade explorerfilerna i soptunnan (kanske något förhastat.....) och gick ut via google chrome vilket funkade ypperligt.

Nu har jag kört tre genomsökningar av datorn med virusprogrammet och det signalerar grönt. Jag kan surfa på nätet via google chrome och jag aktar mig för att öppna skumma mail...... Jag kommer inte betala någonting eller beställa någonting via datorn tills jag är övertygad om att den är ren vilket nog kan ta ett tag. Möjligtvis lämnar jag in datorn där jag köpte den för att de ska ta bort virus och om installera alla program.

På något sätt har skiten kommit in i min dator och på något sätt vet en engelsktalande snubbe det..... samtidigt vet den engelsk talande snubben mitt hemtelefon nummer........ hur???????

Fuck, säger jag bara, om sådan här skit. :väggen
Mer
11 år 3 veckor sedan #563252 av Geta
Svar från Geta i ämnet hackare på datorn - blä
Har fått minst 15 liknande samtal från Indien. De ger sig aldrig. Blev misstänksam när de talade så konstig engelska.
Jag har aktat mig för att svara någonting.
Mer
11 år 3 veckor sedan #563253 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet hackare på datorn - blä
Bra att du inte pratat med dem och också undgått att bli lurad! Jag har aldrig hört talas om att hackare ringer upp sina offer men jag läser inte tidningarna heller. Jag kunde väl aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig att bli hackad...... vad vill de mig liksom??????
Mer
11 år 3 veckor sedan #563254 av Geta
Svar från Geta i ämnet hackare på datorn - blä
Jag visste inte heller något om detta innan jag blev uppringd. Har senare sökt på nätet och fått klart för mig
att samtalen kommer från Indien. Det måste vara slumpvis vilka de ringer upp. Men jag tycker att det är konstigt
att de fortsätter att ringa till mig när de inte får något napp. Kan det finnas något mönster i detta?

Vad skönt att du verkar ha lyckats lösa problemet!
Mer
11 år 3 veckor sedan #563257 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet hackare på datorn - blä
Det HAR ringt folk med konstig engelsk brytning till mig tidigare........ en gång ringde en och frågade vem som hade huvudansvaret för datorn och då hade jag inte ens någon dator....... Jag brukar inte gå på så enkla grejjer men jag ville väl så gärna tro att det var microsoft support som ringde och att de helt altruistiskt skulle hjälpa mig utan att det skulle kosta en enda krona........ Lurad lurad..... men faktum är att jag ju HADE fel på datorn...... Jo peppar perrar det verkar ha löst sig men jag vågar inte tro på framgången än......... känns för tidigt att lita på att datorn är ren...... jag vill avvakta och se om det dyker upp något nytt skumt. Det går i alla fall bra att surfa. :groovy

Det jag tänker när de ringer är att om de kollar om man är hemma så de kan gå in och göra inbrott????? För det första får de reda på om man har någon dator och det kanske är just den de vill stjäla??????? Ja jag vet...... jag har lite tendens till paranoia ibland......men hur konstigt är det egentligen?...
Mer
11 år 3 veckor sedan #563260 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hackare på datorn - blä
Gjorde du något med din dator så killen som ringde fick tillgång till din dator?