Gamla Nintendospel

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 1 månad sedan #1132569 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag kollade lite om Zelda-spelen o hamnade på en sida om Zelda Fitzgerald. Prinsessan Zelda i spelen är namngiven efter henne. Denna Zelda, den riktiga, hade schizofreni. Där ser man. Jag är förvirrad, jag trodde första Zelda var första spelet (på konsolen NES) man kunde spara i. Verkar inte så. Det kallades Guldspel, det kom bara två. Det nyss nämnda och den mindre bra uppföljaren. De andra spelen man kunde spar i kallades Silverspel, i alla fall i början. Batteri, respektive lösenord. Måste vara ett riktigt bra batteri, för jag spelade originalet för några år sedan o det funkade fortfarande. Är nåt med det tekniska jag inte begriper. Jag har kvar reklambladet för första Zelda och säkert bladet till uppföljaren. Men allt det här har jag nog nämnt tidigare.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 dagar sedan #1146439 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Högsta budet på reklambladet till andra Zelda var 134 kronor häromdagen. Då borde första Zelda gå för en tvåhundring. Första Castlevania-bladet var uppe i drygt hundra spänn. Men jag säljer inte, syrrans son ska få allt.
Mer
5 år 4 dagar sedan - 5 år 4 dagar sedan #1146441 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Gamla Nintendospel
Har för mig att Zelda Fitzgerald blev diagnostiserad schizofren på 30-talet, men visste inte att det var en Link ;) till spelen.
Last edit: 5 år 4 dagar sedan by harrypotter.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 dagar sedan #1146442 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag hade aldrig hört talas om henne. Vi kanske tänker på Ella Fitzgerald, för det var en annan kvinna. Sångerska?
Mer
5 år 4 dagar sedan #1146444 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Gamla Nintendospel
Nej det är Zelda, har du inte hört det förut, googla.
Mer
5 år 4 dagar sedan - 5 år 4 dagar sedan #1146470 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gamla Nintendospel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 dagar sedan by Nissegossen.