Gamla Nintendospel

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1202290 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
"Mario & Sonic at the Olympic games 2020" släpptes i fredags, jag hoppas jag får mitt exemplar idag. Det är en ca tio år gammal spelserie och tydligen finns det grenar med "retro-grafik", som spel såg ut på 90-talet. Detta spel ser jag fram emot.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1202481 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Det verkar vara ett ljust, glatt och trevligt spel, Mario & Sonic. Jag testade på 100 meter och 110 meter häck. Men storymode begriper jag mig inte på. Jag kan färdas mellan arenor i Tokyo, men sen då? Jag vill ju igång med idrottandet.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1205230 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag rekommenderar er att spela TV-spel. Allt fokus på spelandet och inte sitta och känna efter hur man mår.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1206091 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Att spela "The legend of Zelda - Breath of the wild" är så avkopplande. Inte så svårt heller, om man nu inte ska hitta alla 900 Koroker. Man behöver 441 korokfrön (man får dem av Koroker) för att byta dem mot mer platser för vapen och sköldar. I början kostar en plats för en sköld till bara ett korokfrö, men sen går det upp till 15. Den sista vapenplatsen tror jag kräver 55 frön.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1208639 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag kanske spelar "Mario & Sonic at the Olympic games 2020" inatt. Man rör sig mellan arenor och kör en sport i taget. Jag sitter fast på kanotdelen. Man ska snurra på ena styrspaken, men inte för fullt hela tiden. Jag har inte kört på minst en vecka, jag blev så arg. Men man kan visst skippa sporter och gå vidare till nästa. Tur det.

Jag klarade av kanoten. Vad heter det på svenska, kanotering? Man ska inte snurra max hela tiden utan ha snurrmätaren inom en viss del (som flyttar sig) på mätaren.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Fantasio.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1213244 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag bara skriver in "Nintendoklubben" så får jag fram bilder. "Nintendo videospelklubb" dominerar. En folder, eller vad man ska säga. Jag tror jag har alla kvar. Sedan gav jag bort medlemskortet till nyss nämnda klubb till syrrans man. Ge mig ett par tusingar och jag skickar joxet till dig. Jag har även kvar flera reklamblad där spel presenteras. Bladet till andra Zelda gick för 356 kronor på Tradera.