Har blivit rädd för elektronik o internet...

Mer
5 år 3 månader sedan #1120974 av Richard
Jag såg nyss en film (komedi), där de hackar hela internet. Nu blev jag rädd för mina datorer o t.o.m. min smart-TV, smartphone o all elektronik... Jag har 12 trådlösa enheter, o runt 40 trådbundna enheter, alltså som är inkopplade till el-nätet, typ DVD-spelare o allt. De hackar sig in t.o.m. via el-nätet, så man får dra ut varenda sladd o för säkerhets skull ta ut alla batterier.

Eller hjälper det bättre o ta mer medicin kanske? Det är lite överdriven paranoia ju, det begriper jag ju... Men det känns ändå obehagligt på nått sätt?
Mer
5 år 3 månader sedan #1120975 av Geta
Visst kan internet slås ut.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120985 av Inwatto
På film kan allt möjligt hända. I verkligheten kan inte hackare komma in via elnätet. Man ska inte basera sitt liv på film. Då blir det fel.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 3 månader sedan #1120987 av memphis
Har för mig att det går att bli avlyssnad genom elnätet. Men jag kan ha fel, det kan vara en gammal paranoia det också.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121010 av krokus
Hörde för inte alls länge sedan om någon som hackade tvättstugebokningssytemet. När sedan hyresgästen skulle boka tvättstugan, hade denne tydligen redan bokat upp sin kvot för månaden eller veckan.

Kan iofs bara ha varit ett rykte. Får hoppas det.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121012 av Geta
Här har vi inte så avancerat bokningssystem i tvättstugan. Vi står starka även om internet slås ut.