Skydda sig på nätet

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1180860 av Richard
Jag hittade en superbillig VPN-leverantör, PrivateVPN: privatevpn.com/se

Nu har de höjt priset igen, men jag fick 2 år för mindre än $50. Mitt förra VPN, F-Secure FREEDOME VPN, www.f-secure.com/sv_SE/web/home_se/freedome är i.o.f helt ok när det gäller hastighet o anonymitet. Men det finns inte till Linux. Men med PrivateVPN kan jag skydda mig, med hjälp av uppkopplingar från hela världen. Så att risken för att hackas bli mindre!

Hastigheten minskar dock rejält, men det är ju ingen fara när man använder sig utav att skriva, det tar noll plats. Laddar man ner stora filer, t.ex. Linux-distros så kan man i.a.f. få typ hälften av sin originalkapacitet om man kopplar sig via en svensk server.

Last edit: 4 år 6 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1180861 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Skydda sig på nätet
Äh, ingen bryr sig eller har tid ändå att granska vad man gör på nätet.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 6 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 6 månader sedan #1180862 av notwoodstock2
Svar från notwoodstock2 i ämnet Skydda sig på nätet

zoidar skrev: Äh, ingen bryr sig eller har tid ändå att granska vad man gör på nätet.


Nej. Men om någon får in en trojan eller vad som kan fånga något viktigt, såsom banksaker?!

Jag kan inte säkerhet, men man måste skydda sig, nuförtiden.

VPN, däremot, är inget för mig.
Mer
4 år 6 månader sedan #1181418 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Skydda sig på nätet
Jo, virusprogram är ju ett måste.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 6 månader sedan #1181421 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Skydda sig på nätet
Tyvärr får man nog räkna med att man blir mer övervakad på alla sätt både i irl och nätet.
Inget att bli paranoid över tycker jag. Har inte mycket att dölja och jag tror inte att jag är så viktig att hålla reda på eller så.
Mer
4 år 6 månader sedan #1181443 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skydda sig på nätet
Man kan inte värja sig om nu Gud är med. De inom en har direkt axses till hela människans liv, hans sökmotor är sådan att allt i hela ens liv går att få fram. Snacka om sekretes det är uppenbart att det är ingen som undgår när de söker igenom minnet.

integritet finns inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum