blir mer än arg. finns inte uttryck. jag tar inga fler kort.

Mer
4 år 7 månader sedan #1184001 av Admin1
Tror inte på någon hackare utan att det är illusioner dvs synintrycken förändras och då ändras bilderna. En illusion är mildare än en hallucination.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...a-synhallucinationer
Om du slår av internet på smartphonen så kan hackaren inte ändra bilderna för dig.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184006 av Cosmos
hkboj: Har du någon i din närhet som känner dig tillräckligt för att förstå vilket problem detta är för dig? Om så föreslår jag att du tar ett foto på henne/honom och sedan tittar i mobilen hur det blev. Även en hackare behöver lite tid på sig att gå in och ändra.

Men jag förstår din frustration. Jag är likadan fast då handlar det om andra grejor
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1184016 av Lelle

Maxjohan1983 skrev: Kan det inte bara vara mobilen som tjorvar då. Är den gammal?

en samsung galaxy Xcover2

Admin1 skrev: Tror inte på någon hackare utan att det är illusioner dvs synintrycken förändras och då ändras bilderna. En illusion är mildare än en hallucination.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...a-synhallucinationer
Om du slår av internet på smartphonen så kan hackaren inte ändra bilderna för dig.


har redan tänkt det. när jag tar alla foton har jag börjat med att innan slå av mobil data/internet på mobilen. började med det för några dagar sedan. Har också kort efter tagna bilder lagt in alla foton på USB (och under hela tiden haft internet avslaget på mobilen) och lagt undan dessa USB minnen. Och ej haft internetsladden i datorn.

Jag började med att dra ut internetsladden från datorn - när jag första gången lägger in fotona i datorn och sedan kopplar in USB och för över fotona till USB minnet. Och under hela denna process så är inte internetsladden i. Varje gång jag kopplar in USB har jag innan dragit ut internetsladden. Och kopplar ut den då internetsladden fortfarande inte är i.

Det är 2 USB minnen med alla bilderna jag lagt undan och kommer aldrig koppla in igen i min dator. Om de senare kopplas in kommer jag koppla in dem i en annan dator som aldrig varit ute på internet. Och direkt efter att den blivit ominstallerad. Dvs formaterat hårddisken och fått ett operativsystem. Jag tänker köpa en dator för att enbart ha alla foton på och jag kommer aldrig någonsin koppla in den till internet. Det behöver inte vara en bra dator- för det är enbart för bilder den ska vara. Och jag har 2 USB minnen med bilderna som inte blivit inkopplade på länge och så tänker jag fortsätta. de ligger här, de kopplas inte in.

Cosmos skrev: hkboj: Har du någon i din närhet som känner dig tillräckligt för att förstå vilket problem detta är för dig? Om så föreslår jag att du tar ett foto på henne/honom och sedan tittar i mobilen hur det blev. Även en hackare behöver lite tid på sig att gå in och ändra.

Men jag förstår din frustration. Jag är likadan fast då handlar det om andra grejor

har pratat med flera om det här som jag träffar face till face. De vet inte vad de ska tro för de vet att jag är frisk.. (är inte psykotisk)

det är klart jag inte skulle göra allt det här om jag inte var säker på att bilderna ändras.

jag har stängt av internet i mobilen när fotona tas och när jag för över bilderna till datorn är inte internetsladden i, när jag kopplar in USB minnet är också internetsladden ute och jag fört över bilderna in i USB minnet. 2 USB minnen har jag aldrig kopplat in på ett tag nu och kommer aldrig att göra det heller.

det får bli i en annan dator som nyligen fått hårddisken formaterad, nyinstallation av OS och som inte kopplas in till internet.

Jag tittade på blocket men folk sålde ganska nya datorer och dyra i vår kommun. Jag behöver ingen bra dator för den ska bara vara för bilder. jag vet en säljare i södermalm, som har en butik med bara inriktning på begagnade datorer, datordelar, moderkort, ram minnen, hårddiskar, och maskinenheter.

han får även in datorer som varit på arbetsplatser som arbetsplatsen gjort sig av med.

Men det är lite långt att åka och min mamma ville inte åka dit.

jag får vänta tills det dyker upp något lämpligt på blocket. kommer inte koppla in dessa 2 USB minnen någonsin. ingenstans. har lagt undan dem i mitt rum.

tänker som sagt ha en dator bara för bilder och som inte någon gång är inkopplad över nätet.

Julle skrev: Varit med om det samma.

om man drar med handen på musen, trycker och drar pilen över hela texten och den blir blå, så finns detta verkligen där! och att det går att radera. Hur länge sen var det som du var med om detta Julle??

jag tror säkert det kan finnas dom som går på oss när vi haft psykoser för att alla ska tro att det är pga psykos. så dom kan göra lite som dom vill....

att det man menar inte stämmer ändå skulle vara fel.

det var en bild jag tog 21 juni 2018 som ändrades jätte mycket. jag vet att det jag såg först var rätt. den såg visst ut så. nu ska jag plötsligt luras pga allt att tro att bilden inte någonsin var det där.

det är bra att jag lagt bort 2 USB sedan ett tag med alla bilderna i. där förblir de stilla och får vara ifred. i en dator jag tänker skaffa som aldrig kommer få internetsladd i sig kommer jag föra över bilderna till.senare.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184241 av Admin1
Antag en hackare är i din dator eller smartphone. Han skulle alltid behöva kolla din dator och han tjänar inte på att förvanska dina bilder. Det är en mikroskopisk chans att det är en hackare, men mer troligt en vanföreställning.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1184246 av Lelle
det behöver inte vara vanföreställning istället, att fastslå. har redan sagt att en hackare inte kan sitta där hela tiden. men det jag ser är sant. på nått sätt går det till.

du läser inte ordentligt texterna...

det kan finnas något dolt program som arbetar bara i mobilen och då gör om foton per automatik. så ingen person gör det på varje foto. men jag vet inte.

och nej. du tar till sjukmålning. dumt :lol: :P


men du sjukmålar ju allt för du är admin och begränsad sedan länge vad man bör tro, sedan har du blivit efter så.

du tar inte till alternativ.

och tycker det är du som börjat med dålig stil. det finns flera saker jag vet är - men som du sjukmålat ut mig för. som högtalarna i taket exakt ovanför min säng. sängen är under dom. jag ligger i sängen ofta och tittar upp just där högtalarna finns, men jag såg dem aldrig, de är stora, svarta och runda och nästan allt i mitt rum är vitt, och det är inte bara någon prick eller någon liten detalj. sedan 11-12 september 2016 har jag sett de. Och jag vet att innan så fanns dom inte.

men du tror jag slösat massa energi på detta i onödan. det skulle jag aldrig gjort om jag inte visste att det var sant.

och du var inte ensam med att inte sluta med medicin som du en gång påstod...

låg ofta i sängen och tittade upp på stället där högtalarna finns,sängen jag har låg under dem ,men såg dom aldrig! dom är svarta men nästan allt är vitt i mitt rum. de är där sedan 11-12 sep,2016. det skedde exakt någonstans runt midnatt, därför säger 11-12:e. så vi får det klart.

men fortsätt se mig som dum, för det känns bäst för dig

och dom högtalarna i taket var några jag tyckte om! om de varit i alla 19 år efteråt hade jag alltid levt med dom och tänkt ibland på dem och definitivt sett dem. Men pappa monterade bort dom år 1997 någonstans. jag hade våningssäng och var i höjd med högtalarna i taket och låg och tittade på dem från min säng. funderade över dom som liten. han raderade ut dom 97. jag minns. jag vet.

minns hur det såg ut när han arbetade där ett tag - då han tog bort dem.

jag hade tillochmed glömt bort högtalarna i taket och det dära. för hade inte någon gång sett dem.
Och de är placerade just där man kommer in till rummet. 19 år gick, det är 6935 dagar, hade dom alltid varit borde jag under någon dag fått se de..ju
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1184286 av Nissegossen
Ibland vattentäta skott i olika verkligheter, annan värld

Den du är arg på är Gud, gör dig vän med honom, han vill ditt bästa, du får ta det att det inte ser likadant vart du kommer

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.