Uppdaterat minne från 1 till 2 GB

Mer
4 år 2 veckor sedan #1237149 av Admin1
Min reservdator började bli långsam och den hade bara 1 GB minne. För Linux Mint senaste skall man helst ha 2 GB. Kollade efter minne på Tradera, men hittade ej DDR400. Jag kollade på Ebay och beställde nytt 2 GB DDR400 för 75 kr från Hong Kong. Frakten ingick. Efter 20 dagar kom brev från tullen med krav på 9 kr i moms och en expeditionsavgift på 75 kr dvs 84 kr. Betalade direkt och efter 4 dagar kom brevet. Minnet är installerat och fungerar. Ser att efter starten åtgår 1,2 GB i minne, så jag har 0,8 GB i reserv för olika program.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237230 av zoegas
Kan du inte använda både den nya och gamla stickan så du får 3 gb?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1237234 av Nissegossen
Om plats finnes?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237245 av Admin1
Moderkortet tillåter max 2 GB på 2 olika minnesplatser. Annars hade det gått. Många moderkort har 4 minnesplatser.
Mer
4 år 1 dag sedan #1240792 av Richard
Jag har 16 GB i min laptop. Det är egentligen en gaminglaptop, men jag spelar väldigt sällan. Men vi skulle köpa in lite kontorsmaterial till vårt företag, så jag passade på att köpa en dyr dator, router, extern 10 TB-hårddisk o lite kringutrustning. Det var pappa o hans ex-fru som skulle dela företaget när de skiljdes, så då får man passa på innan delningen...
Mer
3 år 11 månader sedan #1241403 av Inwatto

Prata inte med hat i munnen!