Spartips! Byte av bredband- och mobiloperatör

Mer
3 år 11 månader sedan #1247839 av Kloppe
Jag har i dagarna bytt både mobil- och bredbandsoperatör. Det nya heter Penny.
Man kan ha bredband hos dem om man har Comhem ansluten lägenhet.
Mobilabbonemang kan man ha oavsett tidigare operatör.
Jag sparar 180 kr/månad, och det är lite billigare de tre första månaderna. Ingen bindningstid.
Man måste dock, för bredbandstjänsten, betala 249 för ett speciellt Penny-modem ( om man vill surfa med WiFi måste man själv skaffa en router 400-1000 kr).
Har haft både bredband och telefoni ett tag nu, och det funkar bra.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
3 år 10 månader sedan #1247989 av Admin1
Routrar med wifi säljs ibland billigt på secondhand för 100 kr. Vill tipsa om kontantkortet Comviq Standard för de som ringer lite. För 100 kr räcker det ett helt år.
Mer
3 år 10 månader sedan #1247994 av Geta
Jag köper Comviq fast pris mini för 95 kr per månad.
Mer
3 år 10 månader sedan #1247995 av Nissegossen
Hade ingen router fick en router men ingen ström till den, kollade upp i grovsoprummet har hittat drösvis med routrar men det är svårare att hitta strömförsörjningen till den de står där pga ingen ström.
Jag har hittat ström också, en router låg där ny inte ens uttagen plasten det som fattades var strömförsörjningen. Den liggerhär på bordet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1248005 av memphis
Jag har en jättefin vit router som jag fick "låna" av Telia när jag hade dem som leverantör. Sen när jag flyttade och bytte leverantör sa de att jag skulle få en fraktetikett och att jag skulle skicka tillbaka routern, men det kom aldrig nån etikett, så jag har routern kvar. Den funkar fantastiskt bra, jag har aldrig några problem med täckningen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1248031 av zoegas
Mina möjligheter i "Stadsnätet" är helt suveränt. Man kommer in på en hemsida och där är minst 20 operatörer som slåss om kunder. Abonnemang och avsluta abonnemang är bara ett musklick. Sen är man uppkopplad efter 5 minuter.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻