Repar du din dator själv?

Omröstning: Repar du din dator själv?

Ja, alltid
3 15.8%
Ibland
8 42.1%
Aldrig
8 42.1%
Totalt antal röstare: 19
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 3 månader sedan #1302517 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Repar du din dator själv?
Det låter som du hade fått igång datorn genom att gå in i BIOS och ladda upp defaults settings.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1302527 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Repar du din dator själv?
Om det stänger ner direkt utan något på skärmen och inga pip-ljud så kan det vara nätaggregatet eller powerknappen. Där är felsökning på datorer när man startar upp, pip och siffror på skärmen längst ner till höger. Det är språk som man kan googla sig till vad det betyder. Om det är grafikkort eller vad. En felsökning är att ta bort alla komponenter och sätta i dem en och en och se vad som händer.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 3 månader sedan by zoegas.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1302529 av Nissegossen

Admin1 skrev: Det låter som du hade fått igång datorn genom att gå in i BIOS och ladda upp defaults settings.

Det var enkelt F2 dök upp bara klicka hamnade där man Bootar för att lägga in nytt system alltså samma som knappen F12 det var bra att klicka på Linux datorn startade normalt på det eller från EFI läget där jag klickade på den övre och startade en normal start. Istället för att köra statistik som jag inte begriper mycket av. Försök själv vid tillfälle, det var så jag fick igång den Hela tiden datorn var datorn utan ström på så sätt startade den på andra försöket, som Einstein upprepa något som inte går är lönlöst, men faktiskt starta en gång till efter första försöket när datorn säger tid och datum fel och stänger av. Var då snabb att återstarta det går utmärkt även om tid och datum är fel. Hur annars har jag lyckats med att få igång den. Igång gick den har praktiserat det ett antal gånger på den datorn det var ju så jag fick igång den. Dock var den då till slut trög den kom ihåg kom till Efi läget och fick trixa för att få igång den, men helt död får man igång den lättast.

-Det var äldsta laptoppen en nyare ramlade ned från bordet medan jag sov vaknade den låg på golvet med spräckt skärm.

Kunde inte vara olämpligare den datorn var bra, men bara att kasta. Hittade en annan utan hårddisk fick hjälp att ta ut hårddisken ur den spräckta innan den var insatt verkade den starta utan hårddisk, minns inte riktigt men jag använde ett USB minne med operativsystemet utan hårddisk.

När hårddisken kom i borde den startat det är samma märke en Dell, men laddaren är fel den laddar inte batteriet men kan för all del ta bort hårddisken och i nödfall bara köra På USB-minnet men denna PC för alla Tail Snowdons favorit behöver inte göra någonting på datorn man använder.

Lämnar inga spår i datorn man använder har man Tail kan man använda vilken gammal dator som helst svår att hacka går att kryptera gjord för Tor nätverket. Svår att göra men är den väl gjord är det oslagbart om man vill dölja vad man gör pcforalla.idg.se/2.1054/1.727312/windows-7-dator-usb-pinne

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1302533 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Repar du din dator själv?
Det är falsk trygghet Nisse. Loggar du in nånstans med Tails där du varit innan, som här. Eller använder samma internetuppkoppling, Så är det inga problem att komma in i den datorn.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 3 månader sedan #1302534 av Nissegossen
Ok, jag får bli ambulerande datorskrivare...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1302577 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Repar du din dator själv?

Nissegossen skrev: När hårddisken kom i borde den startat det är samma märke en Dell, men laddaren är fel den laddar inte batteriet men kan för all del ta bort hårddisken och i nödfall bara köra På USB-minnet men denna PC för alla Tail Snowdons favorit behöver inte göra någonting på datorn man använder.

Ett batteri till en laptop måste bytas vart tredje år ungefär. Batteriet är slut troligen och därför laddas det ej.
www.dell.com/support/article/sv-se/sln14...r-dell-dator?lang=sv
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.