Repar du din dator själv?

Omröstning: Repar du din dator själv?

Ja, alltid
3 15.8%
Ibland
8 42.1%
Aldrig
8 42.1%
Totalt antal röstare: 19
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 4 månader sedan #1300302 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Repar du din dator själv?
Jag har installerat en SSD-disk på en dator som inte kunde ha SSD-diskar. Problemet var att det var SATA-1 på moderkortet och SSD-disken hade SATA-2. Jag köpte en adaptor, som omvandlade IDE till SATA och sedan kopplade jag SSD-disken till den via SATA-kabel och det fungerade. Min dator var 15 år gammal. Sedan måste man ha en adaptor till hårddiskplatsen som omvandlar 3,5 tum till 2,5 tum. Många säger att gamla datorer ej fungerar men finns SATA på moderkortet går det med adaptor.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300332 av krokus
Svar från krokus i ämnet Repar du din dator själv?
Är denna tråd ett slags hån mot Nisse? I och med att hans datorer inte alltid fungerar.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1300335 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Repar du din dator själv?
Nej, han nämns ej. Jag håller på nu med min gamla dator och därför skrev jag om det. Jag är intresserad av datorer. Men nu har jag upptäckt en sak. 7-8 år gamla datorer kan köpas för 250-300 kr. Det är 3 GHz processor och 4-8 GB RAM. Det gör det olönsamt att uppgradera 15 år gamla för det blir ofta dyrare att köpa delar.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300387 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Repar du din dator själv?
Det är som Duplo-klossar, fast för vuxna.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1300414 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Repar du din dator själv?
Ja, men man måste läsa på vad som passar till ens dator. Minne måste man kolla specifikationer på så det passar.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300464 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Repar du din dator själv?
Jag bytte hårddiskar och ram i stationära tidigare. Nu har jag en MacBook Air som är sex år gammal. Har aldrig bytt något i den och än går den som en klocka! :)