Byta internetleverantör till Bahnhof?

Mer
3 år 2 veckor sedan #1329165 av Richard
Nu byter jag till Bahnhof, kl 23:59 sägs Com Hem upp o Bahnhof ska kopplas in. Hoppas att det går smidigt.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329170 av Admin1
Vi får hoppas det. Du får väl ny e-postadress kanske också då?
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329179 av Klanggedin
Du blir väl banlyst för illegal sufrning där också :P
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329182 av Nissegossen
Har Comhem, det fungerar bara man gör rätt. Krånglade för mig ringde supporten en tjej uppmanade mig att först stänga av datorn sedan dra strömmen likadant routern sedan dra strömmen till fiberdosan vänta en minut sedan sätta i strömmen igen sätta i strömmen i omvänd ordning alltså routern först sedan datorn starta den, då gick jag rakt ut på Internet. Så det fungerar efter den första fiberdosan har de varit här och bytt ut den mot en ny, det gjorde de i hela området. Tydligen nästa generation

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329184 av Richard

Admin1 skrev: Vi får hoppas det. Du får väl ny e-postadress kanske också då?

Nä, jag använder gmail. Jag tror de flesta leverantörere har slutat med e-post, Com Hem o Telia har gjort det i.a.f. Gmail tycker jag är bra, det kommer man åt överallt.

Klanggedin skrev: Du blir väl banlyst för illegal sufrning där också :P

Jag har inte blivit bannlyst av nån, men det slinker väl ner en o annan film då o då. Men de ringde från Com Hem o undrade varför jag ville byta. Så jag sa att Bahnhof är mer integritetsvänliga. Men då svarade Com Hem;
-Men om polisen begär ut IP-adress så måste även Bahnhof lämna ut den!
Då sa jag;
-Ja, polisen ja, om man gör något direkt kriminellt ! Men inte till advokatbyråer som vill skicka utpressningsbrev bara för att man laddat ner en film!
Det hade han inget svar på...

utpressningskollen.se/
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329192 av Klanggedin
Du åker nog dit ändå ska du se :)