Har mailat psykiatrin...

Mer
15 år 5 månader sedan #158061 av Aspergergirl
Jag mår bra, lagom bra, varken FÖR bra eller för dåligt. ECT:n gick bra igår så nu dröjer det tre veckor till nästa gång och det ska jag nog klara. Allt hade kunnat vara frid och fröjd om jag bara hade kunnat SOVA!!

Sist jag träffade läkaren (ca 6 veckor sedan) höjde hon min Imovane 7,5 mg till en och en halv tablett, samt höjde Propavanen från en tablett till två. Utöver detta äter jag även 25 mg Nozinan för sömnen. Detta BORDE hjälpa mig, men det gör det inte. Jag ligger vaken hela natten känns det som. Följer dock min psykologs råd om att bara ligga max 30 minuter i sängen och sedan stiga upp och göra något en stund för att sedan krypa ner i sängen igen och göra ett nytt sovförsök. Jag brukar somna framåt morgonen och sover väl i genomsnitt 3-4 timmar/natt och det är alldeles för lite.

Det här är ohållbart och därför skrev jag ihop ett mail till psykiatrin där jag beskrev mina problem och bad om att få en läkartid. Nu lär de ju inte svara förrän tidigast på måndag, men jag hoppas att de tar tag i det och förstår mig hur jobbigt det är att ha det så här. /A
Mer
15 år 5 månader sedan #158067 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Har mailat psykiatrin...
Bra att du får mejlkontakt med vården...

Sömn är knepigt... hade långvariga sömnproblem... men numera sover jag bra tack vare en mindfullnessinspirerad andningsmetod....

Har du prövat med avslappningsskivor?
Mer
15 år 5 månader sedan #158099 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Har mailat psykiatrin...
Bara några snabba ord: Jag har det som du, ingenting, alltså ingenting får mig att sova. Det är vidrigt!!!!

Jag har nu två nätter sovit utan Stilnoct eller Imovane....
Har fruktansvärt ont i nacken och har då tagit Kodein, alltså Citodon/Panocod. En sån och två Atarax - pang....
Jag har sedan -01 inte sovit utan tabletter.

Det här med sömnen är svårt, man blir inte riktigt tagen på allvar. Annat jo, men sova... Typ drick varm choklad
Mer
15 år 5 månader sedan #158103 av Nissegossen
Allvarligt! Hälsade på en kompis idag. Han ligger på östra psyk just nu.
Han hade ordinerats nozinan men sluppit det.

Jag sade får du ingen stilnoct eller immovane?
Jag vill inte ha dem, får så ont i nacken sade han!

Är ont i nacken en biverkan på de medicinerna?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #158105 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Har mailat psykiatrin...
Skulle inte tro det... man blir avslappnad... kanske om man ligger fel och sover tungt...
Mer
15 år 5 månader sedan #158107 av Nissegossen
Det var exakt vad jag sade till honom, men man undrar ju..

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum