Titta bort vid social fobi?

Mer
14 år 1 månad sedan #271997 av Tikki
Jag har en märklig åkomma som kan ställa till det för mig. När jag möter en del personer som jag känner eller i alla fall har anledning att hälsa på så händer det ofta att jag tittar bort. Detta trots att det är personer jag vill hälsa på eller tom prata med. Jag är inte heller medveten om det när jag tittar bort utan kommer underfund med det först efteråt.
Någon som känner igen sig i detta eller har någon teori?
  • Erase.
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #272001 av Erase.
Svar från Erase. i ämnet Titta bort vid social fobi?
Om man inte möter nåns blick,- är det därför att man inte vill visa att man har "tom" blick elleratt nån ser en in i själen??
  • /j
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #272002 av /j
Svar från /j i ämnet Titta bort vid social fobi?
nått som kan hjälpa är väl att skaka hand med personen

det gäller. Ögonen kan va lite obehaglit att titta i. Ibland/ofta. Det

kan ju va de att Du fått obehagliga händelser/erfarenheter av personer

"dåliga, möten". Där Du, förtagit Dig på det sättet att titta in i ögonen och att

Du sen efter De fått blodad tand eller vad vi ska säga. Då är mitt tips att gå tillbaka

Succesivt och metodiskt från grund nivå och sen lära sig via empirisk medveten tränning.

Tänk på att det inte är så farligt och peppa Dig själv och ingjut självförtroende via saken och

övertygga Dig själv att Du klarar, det...

Mina tankar o funderingar kring detta. Lycka till.... Ingjuter hopp och glädje för att Du ska klara av det här.
  • MaxErnst
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #272003 av MaxErnst
Svar från MaxErnst i ämnet Titta bort vid social fobi?
My perspective: you fear the other person as that within yourself you have not accepted

You share the same dishonesty as the other person therefore are not able to face yourself - in their eyes.

You experience yourself as inferior

The two mind consciousness systems are not compatable. I suggest watch this video: Why People do not HEAR each other

[youtube]
[/youtube]
  • /j
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #272006 av /j
Svar från /j i ämnet Titta bort vid social fobi?
annars låter Det med ganska stor sannolikhet

att meditation eller mindfullness hade varigt någonting för dig.

Det kan bli så simpelt så Det bara kan va och tränna utan att öva eller förbereddningar.

TEX... Fokusera på en punkt Det kan va i hemmet och sen få det att synkronitisera med

andning kroppen blodcirkulationen och att Du upplever Punkten som en viloplats och som

"liv-boj" för den fortsatta koncentrationen för stunden Och se punkten som en hjälpmedel

att utföra komplett och fullvärdig meditation. Se till att ha städat Där Du kommer till en högre

grad av koncentration än vanligt. Mindfullness kan Du likna det vid. Vid återuppreppade stunder så

som dessa kan Du såsmoningom märka att Du fungerar för Ditt fungerande liv. Med den slutstationen

med Det sociala då så att säga i kikaren Du sätter målet helt enkelt........Mindfullness meditations....måbra

infinnande. Tänk bara på din andning koncentrera dig på en punkt med ögonen eller få instruktioner kompletta

Där Du har tillgång till desse och det får bli Din tränning.
  • Schizobrain
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #272007 av Schizobrain
Svar från Schizobrain i ämnet Titta bort vid social fobi?
@MaxErnst

Bra video. :klappa