Dygnsrytm

Mer
3 år 4 månader sedan #1299639 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Dygnsrytm
Det är väl Clozapine Fantasio har? Den medicinen gör ju folk medvetslösa på natten och gör att det är jättesvårt att vakna. Känner de som måste ha hemtjänst för att få hjälp med att vakna. Hemsk medicin men som är bra mot psykoser.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299684 av wasp
Svar från wasp i ämnet Dygnsrytm
Risperdal gjorde mig praktiskt taget medvetslös på natten de första fem åren.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299723 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dygnsrytm
Risperdal brukar ge trötthet första veckan, sedan avtar det. Kanske hade du hög dos, wasp. Normaldosen är 2-4 mg per dygn. Vid doser över 6 mg kommer biverkingar liknande Haldol.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1299743 av Richard
Svar från Richard i ämnet Dygnsrytm
Jag har fått bättre dygnsrytm sen jag fick Lyrica. Det är inga problem att gå upp tidigt. Förr sov jag alltid till typ 11:00, men på måndagar o onsdagar när jag studerar matte så är det på förmiddagen. Jag ställer klockan på 05:45 o går o tar min morgonmedicin, sover sen 2 timmar till så medicinen börjar verka (tar lite koffein o synefrin också), men ibland kan jag inte somna om o det kvittar.

På tisdagar o torsdagar är jag på Spiran på eftermiddagen o har jag inget att göra kan jag sova till typ 10:00. Har heller inga problem att somna, somnar runt 23:00 med hjälp av min magiska dryck; www.viska.se/kunena/mina-egna-behandling...t-man-somnar?start=0 o jag har Imovane vid behov.

Men visst, ibland kan jag sova några timmar på dagen, men känner mig sällan trött numera. Innan var jag nästan besatt av att jag måste ha minst 8 timmars sömn varje natt o stannade ofta hemma när jag sovit dåligt. Nu har jag nästan 100% närvaro på Spiran o studier, innan var det typ 60%.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299759 av memphis
Svar från memphis i ämnet Dygnsrytm
Jag har blivit piggare på morgonen sen jag började ned abilify Maintena. Ställer klockan på 9 varje dag, men vaknar oftast lite tidigare. Innan Maintena var jag helt golvad av seroquel om morgonen.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299770 av wasp
Svar från wasp i ämnet Dygnsrytm

Admin1 skrev: Risperdal brukar ge trötthet första veckan, sedan avtar det. Kanske hade du hög dos, wasp. Normaldosen är 2-4 mg per dygn. Vid doser över 6 mg kommer biverkingar liknande Haldol.


Jag hade 6mg per dag.