Hur mycket sover ni?

Mer
8 år 8 månader sedan #761940 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hur mycket sover ni?
Ca 6-7 timmar och någon enstaka gång 8 timmar
Mer
8 år 8 månader sedan #761992 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur mycket sover ni?
Jag sover 6 timmar på 150 mg Quetiapine. Vid 300 mg sover jag 10 timmar. Tidigare hade jag 1-2 mg Risperdal och sov 6-7 timmar. Med Risperdal brukar man sova längre första veckan och sedan normalt. Vid depression kan man sova längre än normalt också. Samma sak vid höga doser av antipsykotika.
Mer
8 år 8 månader sedan #762001 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur mycket sover ni?
Runt 12h per dygn. Får jag inte mina 12h på natten blir det oftast en siesta på eftermiddagen.
Mer
8 år 8 månader sedan #762016 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Hur mycket sover ni?
Kan vakna mitt i natten och allt är ok! Och allt är ok med mig om jag får sova när jag vill. Blir jag väckt när jag sover så kan jag nästan slå ihjäl personen (i tankar) som väckte mig men det var mer så förr och inte alls så idag,

Vill poängtera att jag inte gillar regelbundna sömn tider och inte annars heller!

Köpte en sådan här klockan (vibrations väckning istället för alarm ljud) till min kvinna för att inte bli väckt varje gång hon ska upp tidigt för att jobba:

Mer
8 år 8 månader sedan #762052 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur mycket sover ni?
Jag brukar ha ett uppvak vid 01.00-02.00 då jag går upp och tar yoghurt med vispgrädde och sätter i mig en skål utav, sedan, för det mesta somnar jag sedan om direkt, men jag vaknar relativt tidigt om jag inte har drogat ned mig rejält. I de flesta fall sover jag till 06.00-06.30. Jag brukar lägga mig vid 21.00-21.30 i vanliga fall.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 8 månader sedan #762081 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Hur mycket sover ni?
Jag lägger mig runt 22-23 på kvällarna, vaknar alltid 4 timmar senare.
Tar därför en timmes siesta mitt på dagen! Det är skönt att få sova..