Hur mycket sover du per dygn? Vilken medicin?

Mer
6 år 10 månader sedan #942992 av Cosmos
Jag sover 6-8 timmar per natt, alltså ganska normal. Klarar mig dock på mindre sömn ganska ofta. Jag har medicinerna Lamectal, Absenor, Seroxat och Zyprexa. Vid behov Sobril och Imovane. Det senare är lite vanskligt eftersom jag går i sömnen ibland när jag har tagit den. I förra veckan gick jag i sömnen och vaknade av att jag hade vandrat in i mitt stereosystem och vält min ena golvhögtalare så baselementet pajade. :evil: . Det kostar c:a 400 att ersätta det.

Förresten; vad är venlafaxin?
Mer
6 år 10 månader sedan #942996 av Ella
4-5 timmar på vardagar. 5-6 tim påhelger. Tar inga medeciner från doktorn. Använt Pulsatilla dvs backsippa som är fri från biverkningar ock har rogivande verkan ock är ett månganvändligt preparat. Man kan kontakta homeopat för att veta mer . Homeopatiska medel är ett tryggare val
Mer
6 år 10 månader sedan #943012 av Admin1
Venlafaxin hette Efexor tidigare. Ett antidepressiva, som verkar på både serotonin och noradrenalin.
Mer
6 år 10 månader sedan #943033 av Richard

Admin1 skrev: Venlafaxin hette Efexor tidigare. Ett antidepressiva, som verkar på både serotonin och noradrenalin.

Ja, innan var det även icke-depot. Men det har en halveringstid på bara några timmar, så nu finns det bara i depot-form.
Mer
6 år 10 månader sedan #943112 av Melun
Det är olika. Brukar somna vid 20-21 och vaknar allt mellan 1-2 till 3-5 på morgonen. Fast idag sov jag till 6 och är nöjd med det.