Hur mycket sover du per dygn? Vilken medicin?

Mer
6 år 10 månader sedan #942830 av Utomjordingen
Har recept på sömntabletter men har inga behov utav dom! Varför? Jo, jag har en säng med feta madrasser och duntäcke + sånt. Tror att många har dåliga sängar så därför sover dom dåligt och behöver sömntabletter.

Snart så ska min kvinna köpa en ny säng och där runtomkring och jag hoppas att sängen är minst lika bra som den vi har nu.
Mer
6 år 10 månader sedan #942834 av Utomjordingen
När jag var inlagd på psyket höst-vinter år 2014 så var sängarna värdelösa! Jag fick ont i hela kroppen på grund av det så jag var tvungen att äta sömnmediciner för att kunna sova på psyket. Jag tog i alla fall hemifrån till psyket min dunkudde och duntäcket - det lindrade väl lite... .
Mer
6 år 10 månader sedan #942837 av Utomjordingen
Sen måste jag ha kaffe innan jag lägger mig för att sova för annars utan kaffe innan läggdags sover jag dåligt - och får huvudvärk på morgonen på grund av spännings värk i axlarna = koffeinbrist... .
Mer
6 år 10 månader sedan #942867 av MsTibbs
22-8 max. Har Invega, zyprexa, litium, levaxin, xanor , theralen, stilnoct, venlafaxin...
Mer
6 år 10 månader sedan #942992 av Cosmos
Jag sover 6-8 timmar per natt, alltså ganska normal. Klarar mig dock på mindre sömn ganska ofta. Jag har medicinerna Lamectal, Absenor, Seroxat och Zyprexa. Vid behov Sobril och Imovane. Det senare är lite vanskligt eftersom jag går i sömnen ibland när jag har tagit den. I förra veckan gick jag i sömnen och vaknade av att jag hade vandrat in i mitt stereosystem och vält min ena golvhögtalare så baselementet pajade. :evil: . Det kostar c:a 400 att ersätta det.

Förresten; vad är venlafaxin?
Mer
6 år 10 månader sedan #942996 av Ella
4-5 timmar på vardagar. 5-6 tim påhelger. Tar inga medeciner från doktorn. Använt Pulsatilla dvs backsippa som är fri från biverkningar ock har rogivande verkan ock är ett månganvändligt preparat. Man kan kontakta homeopat för att veta mer . Homeopatiska medel är ett tryggare val