Jag är en nattmänniska som hatar att vara uppe på natten.
- Carmen Al Kebab
-
Författare till inlägg
- Platinamedlem
-
Mindre
Mer
15 nov 2017 06:39 #989600
av Carmen Al Kebab
Jag är en nattmänniska som hatar att vara uppe på natten. skapades av Carmen Al Kebab
Jag är en nattmänniska som hatar att vara uppe på natten. Hur ändrar jag till dagtid?
När jag ändrar till dagtid så blir jag alltid sömnigare än normalt, kan vara uppe max 6-9 timmar innan jag måste sova... Så jävla störande när jag måste göra så mycket på dagtid dessutom blir man deprimerad av att vara vaken nattetid.
När jag ändrar till dagtid så blir jag alltid sömnigare än normalt, kan vara uppe max 6-9 timmar innan jag måste sova... Så jävla störande när jag måste göra så mycket på dagtid dessutom blir man deprimerad av att vara vaken nattetid.
Be Logga in ansluta till konversationen.
- Amandara
-
- Seniorhedersmedlem
-
Mindre
Mer
15 nov 2017 08:34 #989610
av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jag är en nattmänniska som hatar att vara uppe på natten
Jobbigt!
- Admin1
-
- Moderator
-
Mindre
Mer
15 nov 2017 09:53 #989637
av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag är en nattmänniska som hatar att vara uppe på natten
Dygnsrytmstörningar (kan vara insomning kl 3 på natten och sedan normal sömn i 7-8 timmar).
Sömnmedicin används ej, men melantonin, ljusterapi och minskad sömn. Höga doser antipsykotika lång tid kan ge svagare dygnsrytm.
www.viska.se/sjalvhjalp/soemnproblem
Sömnmedicin används ej, men melantonin, ljusterapi och minskad sömn. Höga doser antipsykotika lång tid kan ge svagare dygnsrytm.
www.viska.se/sjalvhjalp/soemnproblem
- Carmen Al Kebab
-
Författare till inlägg
- Platinamedlem
-
Mindre
Mer
15 nov 2017 10:28 #989666
av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Jag är en nattmänniska som hatar att vara uppe på natten
Men melatonin så måste jag väl till psykiatrin för att få det utskrivet?
- wasp
-
- Seniorhedersmedlem
-
Mindre
Mer
15 nov 2017 14:56 #989764
av wasp
Svar från wasp i ämnet Jag är en nattmänniska som hatar att vara uppe på natten
Du har ju redan sagt emot dig själv i rubriken.............
- Admin1
-
- Moderator
-
Mindre
Mer
16 nov 2017 13:37 #990168
av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag är en nattmänniska som hatar att vara uppe på natten
Man kan ge sig själv kronoterapi, vilket innebär en systematisk framflyttning av tiden för sänggående.
Likartade ämnen
Trådens ämne | Relevans | Datum för senaste postning |
---|---|---|
Svårt att sova? Här är 9 saker som får dig att somna fortare | 4 | måndag, 26 november 2018 |
Jag kan stolt säga att: Jag överlevde. | 3 | måndag, 10 juli 2017 |
Är jag den enda som ser alla som jobbar inom psykiatrin som | 3 | måndag, 20 februari 2017 |
"Det är en som beter sig konstigt här" [Vad som "krävs" för att bli LOB:ad] | 3 | söndag, 29 september 2019 |
Jag köpte nyss "läkemedel" som räknas som kosttillskott i de flesta andra länder | 3 | lördag, 16 februari 2019 |
Sidan laddades på: 0.283 sekunder