Försov mig idag...

Mer
4 år 11 månader sedan #1153192 av Richard
Jag skulle vara i vår utställningslokal mellan 09 o 10. Satte 2 alarm, ett i sovrummet o ett i vardagsrummet, så jag måste gå upp för att stänga av. Hade förberett min morgonmedicin i en burk, bestående av;
Venlafaxin 375 mg
Lyrica 75 mg
Atorvastatin 40 mg
Synefrin 120 mg
Koffein 400 mg
Propranolol 40 mg

Alltså rätt mycket uppiggande saker. Vaknade som en zombie o vinglade ut till köket efter jag stängt av alarmen. Tog hela burken o rökte en cigg. Somnande sen igen o vaknade vid 11-tiden då jag gick upp, duschade o bytte om o sen cyklade bort till utställningslokalen. Märkligt att man inte höll sig vaken efter det...

I morgon kommer mitt boendestöd kl. 09:30, då sätter jag alarmen på 08:45, o det brukar gå bra. På lördag ska jag upp till vår andra utställningslokal o vara med att hjälpa till o hänga upp. Det är kl. 11, så det borde vara lugnt.

Jag har frågat min läkare om jag kan få Modafinil, det verkar mycket bra, om jag sätter alarmet en timme tidigare, går upp o tar 300 mg Modafinil, somnar, o vaknar en timme senare, så känns det helt ok!. Men han sa att det kan utlösa psykoser, men det gör det inte. Tyvärr kan man inte köpa Modafinil hur som helst eftersom det är narkotikaklassat. Så jag håller mig till Synefrin o Koffein nu.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153194 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Försov mig idag...
Jag undrar allt hur du mått utan massa kemikalier.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 11 månader sedan #1153234 av Richard
Svar från Richard i ämnet Försov mig idag...
För nån vecka sen sov jag helt utan att ta någon medicin på kvällen o sov gott. Normalt tar jag på kvällen;
75 mg Lyrica
2 mg Iktorivil
3 mg Haldol
120 mg Theralen
9 mg Melatonin
7,5 mg Imovane

Jag vaknade runt 10 o var utsövd, kände mig väldigt fräsch! De antidepressiva måste jag ta sen fortsatte jag att försöka vara medicinfri, men det gick inte...
Mer
4 år 11 månader sedan #1153241 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försov mig idag...
Bra, hur hade man själv mått utan mediciner, Har inga insomningsbenzo det jag har är inte vanebildande och jag vaknar mellan 04-05 på morgonen går upp då, ibland men inte ofta kan jag sova efter att jag vaknat tidigt, men i de flesta fall ingen ytterligare sömn.

Skit det med sömnen var det jag insjuknade på, inte tillräckligt med sömn och började hallucinera på det. Det var så jag blev sjuk, ingen borde jobba treskift med uppdämt sömnbehov, det ger 10års kortare livstid också med gott sällskap av läkare och poliser

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1154488 av krokus
Svar från krokus i ämnet Försov mig idag...
Richard,
Hur överlever du egentligen? Skulle jag ta 400mg koffein på ett och samma tillfälle skulle nog hjärtat pumpa sönder. Kan tillägga att jag inte dricker kaffe!