Lucid dreaming och sömnparalys

Mer
4 år 10 månader sedan #1154714 av Vittrad
Någon mer här som har förmågan att kontrollera sina drömmar och vara medveten om att ni drömmer? Vad väljer ni då att drömma om?

Eller tvärtom, får ni ibland sömnparalys som ni inte kan vakna upp ifrån? Hur upplever ni det?

Jag brukar uppleva båda med jämna mellanrum.
Mer
4 år 10 månader sedan #1154718 av Modesty
Det Händer att jag är
Medveten om att jag drömmer och kan styra de lite men jag kan inte säga att jag kontrollerar dem.
Sömnparalys har jag aldrig varit med om.
Mer
4 år 10 månader sedan #1154721 av Geta
Någon gång har jag kunnat styra drömmen och talat med döda människor. Sömnparalys har jag aldrig haft.
Mer
4 år 10 månader sedan #1154723 av Vittrad
En gång drömde jag att jag hälsade på min döda gammelmormor. Hon sa att jag skulle säga åt min mormor att hon inte hade ont i magen längre. Och det berättade jag senare för min mormor.

Det visade sig att min gammelmormor hade svåra problem med magen när hon var i livet. Detta hade jag själv ingen aning om..
Mer
4 år 10 månader sedan #1154730 av Inwatto
Medveten om att jag drömmer är jag lite då och då. En gång nöp jag mig själv i armen när jag drömde och det kändes lite men inte så mycket som det gör i verkligheten.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 10 månader sedan #1154752 av Vierja
Brukade bli medveten när jag var barn när jag drömde.
Minns en gång ville jag köra bil. Hela gården där jag bodde fylldes med lastbilar.
Var ganska coolt. Ibland glömde jag bort att jag drömde dock, så från att vara medveten blev det till en vanlig dröm situation.
Senast jag hade en sån moment, placera jag mig mitt i havet o försökte typ chilla, börja tänka på megalodon aktiga varelser o där gick det åt helvete :P
Har haft sömnparalys men på dess andra betydelse. Att när jag vaknat har jag inte kunnat röra min kropp.
Tog typ 5 minuter innan jag fick tillbaka rörelsen.