Behöver råd

Mer
4 år 9 månader sedan #1166885 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Behöver råd
Min kp ligger som en disc mellan mig och min läkare. Framför inte det jag säger utan det han tycker. När jag ville ha benzo för jag hade panikångest fick jag en annan neuroleptika.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1166887 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Behöver råd

Geta skrev: Gör som Nissegossen! Gå rakt igenom ångesten. Då avtar den. Det är väl inga som har så mycket ångest, som de som tar benso.


Dödsångest luktar det luktar skit på tre meters håll. Där var jag och hade dödsångest. Man kan driva ett djur eller människa långt, men när man känner sig så trängd och man står i en hörna och inte ser någon utväg då anfaller man direkt mot hotet.

Och bara hoppas på att klara sig, det gör också ett djur. Jag sade åt ångesten du kan lägga vad som helst i andra vågskålen jag vägrar kompromissa jag gör aldrig något av vad ni säger.

I det fick jag en sådan ångest som jag aldrig haft förut. Jag höll fast.

På morgonen dagen efter hade ingenting hänt av vad ångesten hotat med och jag insåg att de hade bara makt över mig inom mig ingen alls i verkligheten varpå att det gick lättare och lättare att aldrig göra något av de hotade med.

Idag ingen ångest ingen rädsla men iakttar vanlig försiktighet

Jag är inte glad i att upprepa mig, ta gärna länken och hänvisa dit så jag slipper skriva detta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166890 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Behöver råd
Vid panikångest lägger jag mig ner och står ut.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1166891 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Behöver råd

Amandara skrev: Min kp ligger som en disc mellan mig och min läkare. Framför inte det jag säger utan det han tycker. När jag ville ha benzo för jag hade panikångest fick jag en annan neuroleptika.


Sade något till min ssk som berörde den läkaren jag då hade, jag var saftigt arg på henne och sade till ssk vad jag tyckte om den läkaren. jag fick som jag ville och nästa gång han kom frågade jag sade du till henne vad jag sade?
Nej! Filtret där var nog Gud instans...

Jag sitter här och gnäggar här för mig själv

Som den handledare sade till oss alla med Schizofreni ni är för härliga ni säger rätt ut vad ni tänker

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Nissegossen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 9 månader sedan #1166956 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Behöver råd

Amandara skrev: När jag ville ha benzo för jag hade panikångest fick jag en annan neuroleptika.

Precis samma här.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1166957 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Behöver råd
Har en läkare nu som är så arrogant och irriterande och har noll empati.

Menar finns det hjälp, vrf inte ge den?
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.