Tickandet från en geigermätare för att sova bättre?

Mer
4 år 7 månader sedan #1178090 av Richard
Jag vet att en del använder en metronom, d.v.s. en manick som tickar regelbundet o hjälper en för att somna. Nu har jag i.o.f. Imovane som gör att jag somnar, men det är inte alltid jag behöver den. Men jag undrar om tickandet från en geigermätare (finns säkert andra tickande föremål) kan hjälpa en att somna? Om man t.ex. räknar ticken från bakgrundsstrålningen?

Filmklipp:


Bild:


Vad tror ni, tänkte göra ett försök i kväll. Eller så har det totalt motsatt effekt?
Mer
4 år 7 månader sedan #1178091 av Geta
Säkert effektivt!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1178101 av Nissegossen
Jag gissar att du kan sova med ljudet på denna länk
radio.org.se/active-ystad/

ta pendeln och utöva självhypnos

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178128 av Pentagon
Hade jag hört det där geigerljudet så hade jag blivit galen och blivit transporterad till stormavdelningen i tvångströja och hibernalsprutor på rumpan var tredje timme. Återkommande ljud tål jag inte när jag ska sova såsom tickande klockor eller droppande kranar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1178131 av Geta
Richard,

Har du fått något utslag på din Geigermätare efter explosionen i norra Ryssland för ett tag sedan?
Mer
4 år 7 månader sedan #1178132 av Skellington
Geta, Strålsäkerhetsmyndigheten hade gått ut med det direkt till media. Det var Forsmark som upptäckte förhöjda nivåer 1986, långt före ryssarna erkände det.