Allvarliga sömnproblem

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
16 okt 2019 23:22 #1193645 av Fantasio
Allvarliga sömnproblem skapades av Fantasio
Jag sover dåligt. Jag mer eller mindre måste ha medicin i mig för att sova. Åtta timmars oavbruten nattsömn har jag inte fått på jag vet inte hur länge. Nu blir det andra natten i rad utan sömn och har inget sovit ens på dagen.

Jag hade slut på Oxascand och var tvungen att hämta sådana mellan tio och tolv under onsdagen. Klockan elva imorgon har jag injektion. Det innebär att jag ingen medicin vågat ta på ett par dygn, vill inte chansa och försova mig. När jag inte får, ja då sover jag väl.

Men jag sover rätt illa även på mediocin. Jag har inga sympptom, men de kommer väl om detta fortsätter.

Sover du om nätterna? Hur länge då? Vad har du för sömnmedicin/tröttande?

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
16 okt 2019 23:51 #1193649 av memphis
Svar från memphis i ämnet Allvarliga sömnproblem
Be att få zopiklon imorgon. Har du inte sovit på ett tag kommer det att klubba dig.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
17 okt 2019 00:01 #1193651 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Allvarliga sömnproblem
Jag fick Stilnoct som inlagd nu i maj/juni. Eller om det var i augusti/september. Den sov jag på. Zopiklon har jag haft, minns inte hur länge eller varför jag inte har den längre. Sköter du din sömn, Memphis?

Mer
17 okt 2019 00:05 #1193654 av memphis
Svar från memphis i ämnet Allvarliga sömnproblem
Ja. Jo det gör jag. Jag sover lite för mycket faktiskt. Motsatt problem. Men jag tycker verkligen du ska be om nåt för inte sova alls är ju farligt. Zopiklon är benso. Fungerar jättebra om man lägger sig direkt efter att man tagit tabletten.

Mer
17 okt 2019 08:07 #1193699 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Allvarliga sömnproblem
Har du psykotiska symptom, som tillägg till sömnbesvär? I sådana fall kan en tillfällig höjning av antipsykotikan hjälpa, men du kan inte höja Clozapine. Det du kan göra är att ta Clozapine för du brukar ibland slarva med den.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
17 okt 2019 15:15 #1193800 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Allvarliga sömnproblem
Jag sov ett par timmar imorse, det var ju bra. Jag tror inte jag styrs av marsianer eller nåt sånt.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
17 okt 2019 17:33 #1193843 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Allvarliga sömnproblem
Jag sover också dåligt. Somnar men vaknar efter några timmar och känner mig pigg. Brukar gå på toa och sedan sätta mig en stund vid datorn tills jag blir trött. Då har det gått någon timme. Mönstret upprepar sig sedan. Sover två timmar, uppe i en. Och sedan är det morgon och jag är helt slut hela dagen. Sover därför någon timme på dagen och blir pigg till kvällen och lägger mig sent.

Imovane och Stilnoct är värdelösa på mig. Blir samma sak som om jag inte tagit dem. Nu föreslog min sjuksköterska att jag skulle ta Nozinan till natten förutom den Zyprexa jag har. Så jag provar detta.

Mer
17 okt 2019 17:45 #1193848 av Geta
Svar från Geta i ämnet Allvarliga sömnproblem
När jag inte kan sova på natten dricker jag kaffe och äter en smörgås och surfar på datorn tills jag blir trött.

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
Metod mot sömnproblem1måndag, 23 oktober 2006
Min sömnproblematik1torsdag, 26 april 2012
Oro för dålig sömn ger – sömnproblem1torsdag, 31 december 2015
Allvarliga brister i psykiatrivård (Aftonbladet)1tisdag, 22 juli 2014
sömnproblem, typ1tisdag, 13 september 2011
Sidan laddades på: 0.453 sekunder