Allvarliga sömnproblem

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1193645 av Fantasio
Jag sover dåligt. Jag mer eller mindre måste ha medicin i mig för att sova. Åtta timmars oavbruten nattsömn har jag inte fått på jag vet inte hur länge. Nu blir det andra natten i rad utan sömn och har inget sovit ens på dagen.

Jag hade slut på Oxascand och var tvungen att hämta sådana mellan tio och tolv under onsdagen. Klockan elva imorgon har jag injektion. Det innebär att jag ingen medicin vågat ta på ett par dygn, vill inte chansa och försova mig. När jag inte får, ja då sover jag väl.

Men jag sover rätt illa även på mediocin. Jag har inga sympptom, men de kommer väl om detta fortsätter.

Sover du om nätterna? Hur länge då? Vad har du för sömnmedicin/tröttande?
Mer
4 år 6 månader sedan #1193649 av memphis
Svar från memphis i ämnet Allvarliga sömnproblem
Be att få zopiklon imorgon. Har du inte sovit på ett tag kommer det att klubba dig.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1193651 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Allvarliga sömnproblem
Jag fick Stilnoct som inlagd nu i maj/juni. Eller om det var i augusti/september. Den sov jag på. Zopiklon har jag haft, minns inte hur länge eller varför jag inte har den längre. Sköter du din sömn, Memphis?
Mer
4 år 6 månader sedan #1193654 av memphis
Svar från memphis i ämnet Allvarliga sömnproblem
Ja. Jo det gör jag. Jag sover lite för mycket faktiskt. Motsatt problem. Men jag tycker verkligen du ska be om nåt för inte sova alls är ju farligt. Zopiklon är benso. Fungerar jättebra om man lägger sig direkt efter att man tagit tabletten.
Mer
4 år 6 månader sedan #1193699 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Allvarliga sömnproblem
Har du psykotiska symptom, som tillägg till sömnbesvär? I sådana fall kan en tillfällig höjning av antipsykotikan hjälpa, men du kan inte höja Clozapine. Det du kan göra är att ta Clozapine för du brukar ibland slarva med den.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1193800 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Allvarliga sömnproblem
Jag sov ett par timmar imorse, det var ju bra. Jag tror inte jag styrs av marsianer eller nåt sånt.