OCD

Mer
4 år 4 månader sedan #1201122 av memphis
OCD skapades av memphis
Är det många här som lider av OCD?

För mig är det ganska nytt fenomen, men jag tycker att det är en plåga. Jag har OCD angående spisen, kyl och frys och vattenkranar. Klassika OCD objekt. Sen har jag det också när jag ska göra något viktigt, som att betala räkningar. Att fylla i OCR nummer ger mig OCD! Att låsa dörren är också viss OCD. Värst är nog spisen och OCR-numren.
Mer
4 år 4 månader sedan #1201123 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet OCD
Ibland rinner mitt högra öga och jag torkar med fingrarna. Kan då bli irriterad i huden. En läkare frågade mig om ögat förra året var det väl.
Mer
4 år 4 månader sedan #1201124 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet OCD
Lite tvångsmässig är jag, har jag hört av vården. Tycker att insulinsprutorna ska ligga på olika ställen beroende på om jag tagit injektionen eller ej. Tar 5 injektioner om dagen och blir akut sjuk om jag skulle missa en enda, eller råka ta dubbel dos. Genom att ha rutiner runt hur jag handskas med dom, tycker jag det går bra. Annars minns jag för dåligt om jag tagit insulinet eller ej. Så, det kanske är förståeligt att man blir lite "tvångig". OCD är det inte.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 4 månader sedan #1201125 av memphis
Svar från memphis i ämnet OCD
Det är inte OCD, Fantasio väl? Eller är det det? En obefogad rädsla för att bli sjuk. Det är nog hypokondri. Min syster lider av hypokondri så jag vet att det är upphov till mycket lidande.
Mer
4 år 4 månader sedan #1201126 av Clean
Svar från Clean i ämnet OCD
Jag har arbetat bort mycket av min OCD, tack vare en psykolog men jag gav inte upp tack och lov. Idag så kommer det lite flashbacks ibland och jag bryr mej inte. Sedan försvann det igen lika fort.
Mer
4 år 4 månader sedan #1201127 av memphis
Svar från memphis i ämnet OCD
Vad skönt att det gick att få bort det AddictedWhore! Då finns det ju hopp! Jag har varit på G att få en psykolog, men det stöp på att jag kan inte resa så långt för att träffa en. Ska undersöka saken igen då för OCD:n gör mig så nervös.