Har du/jag depression?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1214072 av Fantasio
"En depression innebär att du sällan eller aldrig känner någon glädje eller lust. Inte ens när du gör sådant som du vanligtvis brukar gilla. Lusten och orken att ta itu med saker minskar eller försvinner, och vardagen känns tung och meningslös. Du kan också tappa intresset för det mesta omkring dig, som nyheter, arbete eller vad som händer i dina vänners liv."

Jag har nyss börjat med Sertralin, kan jag förvänta mig nån verkan? Kan man leva i konstant depression? Är du deprimerad, eller har du varit det? Kan man glida in ocu ut ur depression? Är det någon vits att få slutenvård mot depression?
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Fantasio.
Mer
4 år 4 månader sedan #1214078 av krokus
Svar från krokus i ämnet Har du/jag depression?
Jo, jag tror att depression kan komma och gå. Jag är deprimerad i perioder, och har varit inlagd pga självmordsplaner vid depression.
Mer
4 år 4 månader sedan #1214080 av björk
Svar från björk i ämnet Har du/jag depression?
Detta är hund med :kram :evil:
300
Mer
4 år 4 månader sedan #1214083 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Har du/jag depression?
Hoppas Sertralin hjälper dig, Fantasio! Kanske hjälper den bäst mot den ångest du lider av nu och då.

Jag har fått KBT mot depression. Det var nyttigt och sedan dess har jag klarat mig utan att vården behövt fundera om de skulle sätta in antidepressiva.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 4 månader sedan #1214084 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har du/jag depression?
Nour El Refai skådespelare och komiker ska ha kronisk depression. Hon berättade om det tidigare i höst hos Skavlan. Hörde en förklaring om att hon är arab och vantrivs i svenska kulturen.
sv.wikipedia.org/wiki/Nour_El_Refai
Mer
4 år 4 månader sedan #1214085 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Har du/jag depression?
Depression botas genom mening. Utan verkligt syfte i världen, hur kan man inte vara deprimerad.

Anchored in Christ ✟