Ångest som sätter sig i kroppen

Mer
3 år 5 månader sedan #1286255 av Fantasio
Hjärtat har gjort sig påmint idag igen. Det plus stickningar i armen. Men jag medicinerade inte, jag la mig på sängen och nu mår jag riktigt bra. Kan det verkligen vara ångest, jag tyckte att jag mådde rätt bra i huvet. Men hjärtproblem ger mig ångest. Jag dricker nu starköl, det bidde ingen Stesolid.
Mer
3 år 5 månader sedan #1286261 av Geta
Är det inte tvärtom att det är ångesten som ger dig hjärtproblem?
Mer
3 år 5 månader sedan #1286262 av Fantasio
Ja, vad är hönan och vad är ägget. Jag kan få känningar från hjärtat när jag är på mötesplatsen. Varför skulle jag få ångest då? Jag är så rädd för att bli ett vårdpaket. Geta, är det din vardagsgymnastik som håller dig igång och fri från krämpor? Bra av dig att träna.
Mer
3 år 5 månader sedan #1286263 av Geta
Ja, jag kämpar emot att bli ett vårdpaket.
Mer
3 år 5 månader sedan #1286269 av wasp
Vet hur ångest med kroppsliga symptom är! Det snurrar i magen på mig och ibland kräks jag av ångest!
Mer
3 år 4 månader sedan #1297527 av Fantasio
Är det bara ångesten som spökar, eller är jag svårt sjuk? Känner av stickningar i vänsterhanden fast inte just nu. Jag röker som en borstbindare och tror jag skadat mitt hjärta och/eller mina vener som leder till det. Vill ringa akutenheten och vill att de ska säga: "Din tokstolle, du är kärnfrisk". Det är nedbrytande att hela tiden leva i tron att man är döende.