Ångest som sätter sig i kroppen

Mer
3 år 9 månader sedan #1264151 av Geta
Hur gammal är han?
Mer
3 år 9 månader sedan #1264153 av Fantasio
Han fyller 80, men verkar vara minst tio år äldre. Det har gått fort utför de senaste två, tre åren.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265115 av Fantasio
Nu är jag inne på andra dagen utan plågsamma besvär. Jag kan för mitt liv inte fatta vad ångest kan ställa till med. Om det nu bara är ångest och jag inte är döende. Mitt mående fick mig att lämna föräldrar och syster med familj i tisdags.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265116 av Geta
Jag funderar på om du är arg och att det är därför som du har så mycket oro och ångest.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265143 av Fantasio
Kanske det, Geta. Jag är nog lite ilsk av mig. Främst på mig själv.

Det gör ont under höger bröst. Jag kan leva med den lilla smärtan, men jag undrar vad den beror på. Återkommande smärtor på samma ställe.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265323 av Fantasio
Skridskoåkaren slumrade till och hamnade i vaken. Sedan hamnade han under isen. Förbaskade ångest! Försvinn ut ur mitt liv! Vet snart inte vad jag ska ta mig till. Inte bara för att jag har ångest just nu, utan för att den återkommer varje dag. Varje dag. Varje dag.

Den som säger att ångest är ofarligt snackar i nattmössan. Ångest kan driva den drabbade till självmord. Hade jag haft starka tabletter hemma vete fasen om jag inte hade försökt mig på en letal överdos.

Jag kan ringa AE och gråta en skvätt, men vad ska de göra? Ge mig sockerpiller som Atarax och Lerigan, alternativt lägga in mig. Men det säger jag er, psykbabblare: jag kommer inte att låta mig läggas in frivilligt. Det går en månad, sedan blir jag utskriven till samma helvete igen.

Jag har fjorton tabletter Oxascand, men det är inte på långa vägar nog för att ta mitt liv. Däremot kanske jag tar en fem, sex stycken och hoppas på lindring. Men alla andra dagar då? Jag har för fasen bara två tabletter om dagen på recept.