GAD

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1261877 av Fantasio
GAD skapades av Fantasio
"Om du känner en ständig oro och ångest över många saker samtidigt i minst sex månader, kan du ha vad som kallas generaliserat ångestsyndrom. Det förkortas ibland GAD efter engelskans generalized anxiety disorder.

Du som har GAD känner dig osäker och har svårt att koppla av och känna dig trygg. Du oroar dig för saker och tror hela tiden att det ska hända en katastrof. Till exempel att du eller någon närstående ska bli sjuk eller råka ut för en olycka. Du tror att det du oroar dig för kommer att hända på riktigt, och det kan kännas som att inget kan trösta eller lugna dig."

Så är det för mig. Jag har inte schizofreni, jag lider av ångestsjukdom, GAD. Är det ingen mer här som har daglig ångest? Jag fattar inte, jag kan ju fungera bra dagtid, men varje jäkla kväll blir jag försämrad. Nu vill jag höra hur ni handskas med ångest och hur ofta ni har det.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261878 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet GAD
Har också GAD och mår som du sämst på kvällen. En ångest som ligger och gnager hela tiden som eskalerar ju mer dagen går. Jag kan få symptom som yrsel och snurrighet.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261881 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet GAD
Lyrica!! Bästa medicinen de nånsin gjort.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1261882 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet GAD
Lyrica måste man ta 900 mig per dag då mår man perfekt. Fit for fight!! Tog bort all min ångest. Men långsiktigt seroxat. Man kan kombinera för maxad ångestfri upplevelse. Nästan för perfekt för att va sant, men sant är det! (:
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1261883 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet GAD
Jag tror bestämt någon rekommenderade Lyrica i en annan tråd. Den vill jag testa.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261884 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet GAD
Lyrica vill jag minnas nån sa effekten avtar likt benso. Vill du tänka långsiktigt. Börja med Lyrica som nästan ger omedelbar full effekt och lägg till seroxat för det långsiktiga konstruktiva effekten att bli av med ångesten en längre period. Sedan börja med nån aktivitet det hjälper när man sätter in nya mediciner som ska hjälpa mot ångest. Blir som en KBT effekt. Annars avtar effekten med mediciner om man inte börjar med nån meningsfull aktivitet. Tillsammans detta borde det bli bättre annars är det inte ångest.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Pimed.