GAD

Mer
3 år 10 månader sedan #1262070 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet GAD
Känner inte igen mig i kriterierna för GAD. Förut hade jag fruktansvärd ångest till och ifrån utan att denna var kopplad till något speciellt. Den medicin som hjälpte mig var Seroxat/Paroxetin som Pimed har skrivit om. Jag hade även tvång och fick då högsta tänkbara dos. OCD är en ångestsjukdom och som sådan är den skapad av höggradig ångest. Nu har jag inte OCD men har en hel del symptom som påminner om det.
Mer
3 år 10 månader sedan #1262164 av krokus
Svar från krokus i ämnet GAD

Geta skrev: Beror inte hyperaktivitet på nedsatt vakenhet. Som vid ADHD.

Nu är jag piggare (mot igår kväll) och kan fundera mer över det du skrev!

Det låter väldigt bekant ändå. Om kvällarna slocknar och sover som en stock, iaf de dagar när jag har haft fullt upp för att slippa få ångest. Men om jag hade haft AD(H)D, borde väl koncentrationssvårigheter visat sig redan som barn i tidig grundskola? :tänk
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1263630 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet GAD
Jag har inga positiva symptom, känner mig helt frisk från schizofrenin. Jag hör inga röster och känner mig inte jagad. Bara den jäkla oron jag måste komma tillrätta med.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1264515 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet GAD
Jag går hellre runt i psykos än att ha daglig ångest. Jag kommer ihåg hur jag mådde innan min första inläggning för året, i maj månad, och det var väl inte så tokigt. Förutom att jag hade kraftiga hjärtbesvär. Men röster och att jag har stora saker att uträtta kan jag ta. GAD måste vara den mest plågsamma psykiska sjukdom man kan ha.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264536 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet GAD
Jag har gad, det är sjukt svårt att hantera. När jag träffar en annan person med gad så håller vi varandras händer.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1264538 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet GAD
Jag förstår det, Skellington. Alltid bra med kroppskontakt och få vara med någon som förstår.