GAD

Mer
3 år 5 månader sedan #1298492 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet GAD
Universum expanderar allt snabbare just nu. Men när det nått en viss gräns kommer det att dra ihop sig igen och avslutas i ett nytt svart hål som sedan åstadkommer ett nytt Big Bang. Jag tror att universum alltid har funnits och också alltid kommer att finnas genom att det pulserar.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1298495 av memphis
Svar från memphis i ämnet GAD
Enligt buddhismen finns det 4 ting över vilka, det inte lönar sig att spekulera.

"1, Buddhas område. Dvs vad nirvana är och vad det är som kan förlösas och ingå i nirvana.

2. Kontemplationens område. Förhållandet mellan själ och kropp, t ex under det tillstånd då högsta upplysningen nås.

3.Orsakssammanhangens ursprung: som är sambanden mellan våra handlingar och deras frukter. Den första orsaken till världens ursprung och livets uppkomst är outgrundlig för oss i denna existens.

4. Är världen ändlig eller oändlig och begränsad eller obegränsad i rummet.

-gör man det ändå, hemfaller man lätt åt inbillning och förvirring. Buddha kunde med rätta hävda att spekulationer och diskussioner kring ovan nämnda fyra punkterna är ofuktbara och endast tjänar till att avleda tanken från det nödvändiga, vilket inte minst består i att inse och acceptera att det man sår får man också skörda. "
Last edit: 3 år 5 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298496 av Geta
Svar från Geta i ämnet GAD
Klokt inlägg!
Mer
3 år 5 månader sedan #1298503 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet GAD
Energin i sig som finns är energin i sig. Livet levs på de mest förunderliga platser. Långt ner i marianergraven, i Saharas öken och i Buenos Aires. Tex. Livet är sin egen livskraft. Tänker jag. Massor av intelligenta och anpassningsbara djur och växter. Även berggrunden är anpassningsbar. Om den upphettas som magman. Och vilka fantastiska saker kan vi inte utvinna ur berggrunden som vi kan ja fantastisk nytta av.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1298504 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet GAD
Jag vill tro på Gud och inte Gad.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 5 månader sedan #1298505 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet GAD
Men vad vill människor ändå höra? Är det skvaller månntro? Vi alla strävar efter information, för att bekräfta oss själva. Vi kan bara bekräfta varandra på ett intellektuellt plan, men med vissa husdjur så bekräftar man kärleken till varandra för det mesta.

Men jag som person måste lära mig att acceptera att man bara har sig själv till syvende och sist.

Vars är världen på väg?