GAD

Mer
3 år 4 månader sedan #1298517 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet GAD
Vad vill du ha av din Gud Fantasio? Alltså vad söker du?
Mer
3 år 4 månader sedan #1298529 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet GAD
Gud,
Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan,
Och förstånd att inse skillnaden.
Mer
3 år 4 månader sedan #1298681 av Richard
Svar från Richard i ämnet GAD
Ni har ingen GUD!!

Jo, man får tro på vad man vill anser jag. Om jag skulle tro på Gud, så skulle det vara nån som styr all relativitetsteori o kvantmekanik. Magi kan man endast utför i t.ex. partikelacceleratorn i CERN.

Vad gäller GAD, så kan jag känna lite obehag på morgonen, men ställer alltid klockan 2 timmar innan jag ska upp, så går jag upp o käkar bl.a. Lyrica o somnar om, så verkar det när jag vaknar igen. På kvällen käkar jag benzo, men den håller jag på att sluta med.

Innan jag började med benzo hade jag GAD dygnet runt. Hela gymnasiet gick åt skogen, kunde inte ens äta i matsalen, utan gick till affären o köpte en macka istället, på matrasten.
Mer
3 år 4 månader sedan #1298688 av Geta
Svar från Geta i ämnet GAD
Min systerdotters man har gjort studiebesök i CERN.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1298722 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet GAD

Amandara skrev: Vad vill du ha av din Gud Fantasio? Alltså vad söker du?

Jag vet inte, Amandara. En normal hjärna, antar jag.
Mer
3 år 4 månader sedan #1298730 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet GAD
Jo det förstår jag. En normal hjärna lär vi aldrig få. Vi måste klara av att leva våra liv med funktionshinder. Men vi är iallafall intelligenta - tänk hur det är för de med utvecklingsstörning. De har inte ens en chans i det vanliga samhället. Du är intelligent, och du mår dåligt. Kanske kan du spela schack mot zoegas? Alla glimtar av att må bra är välkomna.

Det jag söker av en gudomlig kraft är att få släppa ansvaret en stund. Kunna vila i att någon bär mig när det är tungt. Det finner jag här på viska bla. Att bara få vara jag, i all litenhet och styrka.

Men för mig är inte kyrkan den platsen. Jag har börjat gå ut i naturen lite nu på sistone. Det är bara så skönt. Har hållit mig borta från skogen i decennier, efter att ha varit uppväxt i den och varit fullkomligt trygg i den dygnet runt. Men något hände i skogen som skrämde mig. Nu börjar jag då hitta tillbaka. Till min grundtrygghet.

Du har fotbollsmatcher inte sant Fantasio?