Dystymi – den okända sjukdomen

Mer
3 år 8 månader sedan #1268301 av Nissegossen
Dystymi är en förstämningssjukdom som enklast beskrivs som en mild men ständigt pågående depression. Orsaken till sjukdomen är okänd, men sannolikt ligger ett flertal verkande (och samverkande) faktorer bakom, så som kronisk stress, social isolering eller jobbiga uppväxtförhållanden. Människor kan leva i decennier med problemet, i värsta fall livet ut.
www.expressen.se/premium/halsa/sandra-sa...eva-med-min-dystymi/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1268302 av wasp
Artikeln är ju en premium, så kan ej läsa den.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268330 av Lejonhjärta
Ja... Dystymi har jag läst om, men som artikeln menar - den är litet av en "doldis" inom psykiatrin.

Jag led av svår depression i flera år innan den första psykosen kom. Allt var bara svart.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268335 av Geta
Det är nog normalt med att vara deprimerad något år innan psykosen bryter ut. Det var jag också.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1268342 av Nissegossen

wasp skrev: Artikeln är ju en premium, så kan ej läsa den.


så förargligt länken var menat den här, ty jag brukar inte använda betalartiklar i mina länkningar
socialanatet.se/dystymi-den-okanda-sjukdomen/

det jag gör är att jag kopierar vad som gäller på en betalsida och söker på internet. oftast får jag napp och lägger därför in det på viska

det är inget jag köper utan vägrar betala på internet, vägrar kategoriskt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.