Beskriv den bästa dröm du haft och när inträffade detta?

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1275358 av Lelle
det var på denna dag, 24 augusti. Det var 24 augusti 2016!

i ett program i Pokémon finns det en gymledare som heter Sabrina. alla som förlorar mot henne i match blir förvandlade till dockor i en leksakslåda.

Jag såg det som att Sabrina på oss styr en hel värld. "Begreppet "tillsammans" betyder helt enkelt att någon bestämmer åt dig".

Den värld vi lever i är en Film som spelas. Vår värld från början till slut med alla oss är en film.

Sabrina lever från sitt ställe i en värld det pågår krig.

Det var en toppen värld och jag fick i drömmen se hur en helt vanlig stad ger plats åt stridsfält. Där alla husen var blev de borta och sedan var allt där ett stridsfält.

jag får se i drömmen hur husen försvinner en efter en och sedan hur det är ett slagfält. Sabrina som har oss i en film gömmer sig i denna oroliga värld med krig. En fördärvad värld. Hon bor dock omringat av höga buskar uppe i ett träd . hennes hus, vilket hon i huset spelar filmen vilket är det vi lever i.

Månen är alltid på samma ställe och där man kunde avslöja sabrinas näste har hon en lampa tänd som lyser precis överens med månen vilket gör det omöjligt att förstå att hon bor där inne i trädet.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 7 månader sedan #1275362 av memphis
Ja, jag har ju berättat det vid ett flertal tillfällen. Hur jag reste till dödsriket för att hämta hem min hund. Och rösterna i ljuset svarade ja! Och jag vaknade av att min hund satt och skällde utanför fönstret!!
Mer
3 år 7 månader sedan #1275393 av Charlottesometimes
Jag drömde en gång att jag stod i en folksamling och en man kommer fram till mig. Han ser lite sliten ut, han frågar ”Är det du som är Charlotte Svensson?” Ja, svarar jag. Han tar mina händer och säger: ” Jag heter Luca, och jag kommer aldrig lämna dig”...

Drömmen ser inte så mycket ut, men det kändes lite som en skyddsängel, det här var innan jag insjuknade och då drömde jag aldrig, förutom vid vissa tillfällen.
Nu på neuroleptika drömmer jag varje natt.

Häftig dröm memphis! :) lite läskig kanske också.
Jag tror att våra nära och kära kan komma till oss i drömmarna <3
Mer
3 år 7 månader sedan #1275405 av Cosmos
Jag hade min första psykos vid 14 års ålder. Grejen var att jag tyckte jag befann mig i dödsriket. Jag såg ingenting som kunde övertyga mig om motsatsen. Mamma var med mig till läkare, jag fick inte en syl i vädret och jag fick ingen behandling. När jag några år senare sökte läkare själv eftersom jag kräktes varje dag av ångest, så fick jag benzo; Librax.

Min bästa dröm var en dröm om att jag var världsberömd rockstjärna. Även i vaket tillstånd hade jag denna dröm. Den hjälpte mig att rida ut mina tonår.
Mer
3 år 7 månader sedan #1275496 av Maxjohan1983
Det var en scifi dröm jag hade en gång, då jag flög med en rymdraket till en annan planet för att rädda jorden. Det var den häftigare.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 7 månader sedan #1275505 av 1Dave
Haft en del drömmar med religiösa toner efter första psykosen. Innan det har de bästa drömmarna varit att ha haft förmågan att flyga.

/Dave