Hur länge kan man gå vaken i streck utan att dö på kuppen?

Mer
3 år 6 månader sedan #1286416 av memphis
Jag har många gånger varit vaken ca 2-3 dygn i sträck. Men då hade jag tagit amfetamin. Länge sen nu. I vintras hade jag sömnproblem. Då fick jag ingen sömnmedicin utan sjuksköterskan sa åt mig att vara vaken 2-3 dygn "så skulle jag nog somna sen". Jag fick senare en ursäkt från mottagningen.
Mer
3 år 6 månader sedan #1286417 av Lejonhjärta
Jag har också varit vaken i 3 dygn. Satt och såg på MTV och drack kaffe i mängder på nätterna. Det var ett helvete..
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1286445 av Nissegossen
Farligt inte bara för psyket, man får hallisar om man är vaken och inte får tillräckligt med sömn långt innan den tid man kan hålla sig vaken, är det tillräckligt länge så blir man direkt psykotisk det var så det började för mig. Behövde sova och råkade berätta att jag hade hallisar varpå läkaren lade in mig på psyket istället för vad jag bad om, sömntabletter och sjukskrivning.

memphis skrev: Jag har många gånger varit vaken ca 2-3 dygn i sträck. Men då hade jag tagit amfetamin. Länge sen nu. I vintras hade jag sömnproblem. Då fick jag ingen sömnmedicin utan sjuksköterskan sa åt mig att vara vaken 2-3 dygn "så skulle jag nog somna sen". Jag fick senare en ursäkt från mottagningen.

En direkt uppmaning om att bli psykotisk, felbehandling så det dundrar om det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1286446 av memphis
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1286543 av Skellington
Har varit utan sömn i flera veckor när jag fick en psykos.



Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1286548 av Fantasio
Jag var vaken fem nätter i sträck förra våren/tidig sommar. Då blev jag inlagd.